جمع‌آوری سبزه‌های نوروزی همزمان با روز طبیعت

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از اجرای طرح جمع‌آوری سبزه‌های نوروزی با هماهنگی معاونت خدمات شهری شهرداری همزمان با روز طبیعت در مبادی خروجی و مجاورت بوستان‌های شهر خبر داد.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خودروهای حمل بازیافت از ساعت ۷ صبح روز سیزدهم فروردین‌ماه با استقرار در نقاط ورودی و خروجی شهر و در مجاورت بوستان‌ها و پارک‌ها، سبزه‌های نوروزی را از شهروندان دریافت و به جای آن کیسه‌های جمع‌آوری پسماند در اختیار شهروندان قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: این سبزه‌ها پس از جمع‌آوری به کارخانه کود آلی منتقل شده و در فرایند تولید کود کمپوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان توجه به حفظ محیط زیست ضروری دانست و از شهروندان در خواست کرد: هنگام عزیمت به بوستان‌های شهری و خارج از شهر در روز طبیعت حتماً با خود کیسه جمع آوری پسماند به همراه داشته باشند و از رها سازی زباله‌ها در بوستان‌ها و مسیر رودخانه خود داری کنند.

وی خاطر نشان کرد: در روز طبیعت با نگاه مراقبت و حفاظت از محیط زیست به دامان طبیعت برویم و سعی کنیم برای بهبود فرهنگ محیط زیستی نکاتی از جمله استفاده نکردن از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی که سال‌ها زمان می‌برد در طبیعت تجزیه شود را رعایت کنیم.

کد خبر 565421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.