اشتغال‌آفرینی؛ ارمغان توجه به تولید و دانش‌بنیان‌ها

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل وهوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توجه به دو مقوله مهم تولید و دانش‌بنیان‌ها در شرایط خصمانه، تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمنان علیه‌ کشور می‌تواند رونق اقتصادی‌ و اشتغال‌آفرینی را در حوزه‌های مختلف برای کشور و مردم به همراه داشته باشد.

محمدرضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشعار به اهمیت تحقق شعار سال ۱۴۰۱ در اصفهان، اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند موتور محرک توسعه و اشتغال پایدار باشند، توجه مدیریت شهری به شرکت‌های دانش‌بنیان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی این شرکت‌ها در تولید کالاهای کیفی می‌تواند بستر اشتغال پایدار و به دنبال آن رفع معضل بیکاری را در شهرها فراهم کند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری مانند سال‌های گذشته به مباحث اقتصادی و تولید تاکید داشته‌اند، افزود: توجه به دو مقوله مهم تولید و دانش‌بنیان بودن، در شرایط خصمانه، تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمنان علیه کشور می‌تواند رونق اقتصادی و اشتغال‌آفرینی را در حوزه‌های مختلف برای کشور و مردم به همراه داشته باشد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه بیکاری جوانان معضلی فراگیر در جامعه است، گفت: امیدواریم مجموعه مدیریت شهری در سال جدید با عزمی جدی و جهشی خوب بتواند برای تحقق شعار سال در زمینه تولید گام‌های مؤثری بردارد و در این مسیر از شرکت‌های دانش‌بنیان بهره بگیرد و زمینه‌ساز ایجاد اشتغال شود.

وی در خصوص اثرات منفی ضعف در بنگاه‌های اقتصادی و نبود خلاقیت، خاطرنشان کرد: پایین بودن نوآوری و خلاقیت و ضعف در بنگاه‌های اقتصادی موجب افزایش وابستگی صنعت به فناوری‌های خارجی می‌شود.

ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، انتقال پژوهش و افزایش دانش فنی

فلاح با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر دانشمندان و نخبگان کشور تلاش کردند در جهت منویات مقام معظم رهبری قدم بردارند، اضافه کرد: در سال‌های گذشته که تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تولیدات داخلی و تقویت بنیه اقتصادی بوده است، دانشمندان و نخبگان کشور تمام عزم خود را جزم کردند تا در راستای منویات ایشان قدم بردارند، بنابراین می‌بینیم که طی سال‌های گذشته تولیدات داخلی افزایش یافته و کشور درحوزه‌های مختلف مانند پزشکی، نظامی و صنعت مستقل شده است.

وی اظهار کرد: کشور در حوزه مدیریت شهری مانند تهیه ناوگان حمل‌ونقل همگانی، خرید اتوبوس، تاکسی و حتی بسیاری از واگن‌های قطار شهری در حوزه خدمات شهری مانند المان‌های شهر و فناوری‌های نوین در بخش هوشمندسازی تقریباً به خودکفایی رسیده است که این حرکت اقتصادی در زمینه تقویت بنیان‌های اقتصادی و توسعه کشور نقش مؤثری دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در انتقال پژوهش و افزایش دانش فنی جامعه، تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به ظرفیت‌های خود و انتقال دانش، پژوهش، کسب و کارهای محلی و تولید باعث ارتقا و دانش فنی در جامعه می‌شوند؛ لذا باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

کد خبر 565348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.