کلاهبرداری میلیونی با ترفند شارژ شگفت‌انگیز

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری فردی که با ترفند تبلیغ شارژ شگفت‌انگیز کاربران را فریب داده و با هدایت آنها به درگاه جعلی نسبت به سرقت اطلاعات کارت بانکی و برداشت غیرمجاز از حساب آنها می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی مراجعه چند نفر از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه برای خرید شارژ شگفت‌انگیز از طریق لینک معرفی شده به درگاه جعلی هدایت شده‌اند و مبالغی از حساب آنها به صورت غیرمجاز برداشت شده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های فنی مشخص شد لینک معرفی شده در کانال تلگرامی، کاربران را به یک درگاه بانکی جعلی هدایت کرده و پس از دریافت اطلاعات حساب آنها، اقدام به برداشت وجه از حساب به صورت غیرمجاز کرده است.

اعتراف به برداشت ۳۰۰ میلیون ریال

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: در نهایت با ارائه مستندات توسط شاکیان و اقدامات تخصصی صورت گرفته، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به پلیس فتا ارجاع شد و تاکنون به برداشت مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال به صورت غیرمجاز اعتراف کرده است.

وی با هشدار در خصوص این گونه کلاهبرداری‌ها، تصریح کرد: گزارشات و تماس‌های متعددی توسط شهروندان در خصوص کلاهبرداری از طریق تبلیغات جعلی و اغواکننده به پلیس فتا ارسال می‌شود.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: مجرمان اقدام به ایجاد کانال و صفحات تبلیغاتی یا درج آگهی جعلی با موضوعات جذاب و اغواکننده می‌کنند و از کاربران درخواست می‌کنند برای دریافت کالا یا خدمات به درگاه پرداخت الکترونیکی رفته و مبالغ اندکی را پرداخت کنند اما در واقع کاربر به درگاه جعلی پرداخت (فیشینگ) هدایت می‌شود و سودجویان اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها می‌کنند.

کد خبر 565301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.