استقرار وضعیت جوی پایدار تا اواسط هفته آینده در اصفهان/ افزایش ۳ درجه‌ای دمای هوا

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان از استقرار جوی نسبتا پایدار تا میانه‌های هفته بر روی استان خبر داد و گفت: تا روز دوشنبه، آسمان صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی نسبتاً پایدار تا اواسط هفته بر روی استان است و در اکثر مناطق استان در این مدت آسمان صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی از افزایش دو تا سه درجه‌ای دمای هوا در اکثر مناطق خبر داد و افزود: در نیمه شمالی استان در ساعت‌های بعداز ظهر، افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه دمای هوای اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های روز به ۲۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، گفت: کمینه دمای هوا در صبح فردا ۱۱ درجه پیش‌بینی می‌شود همچنین شهرستان بویین و میاندشت با دمای منفی یک درجه سردترین نقطه استان و خوروبیابانک با ۳۲ درجه گرم‌ترین نقطه استان است.

وی ناپایداری‌های جوی در استان را باعث ثبت بارش‌های اندک در برخی مناطق دانست و خاطرنشان کرد: بیشترین بارش به ترتیب در برزک کاشان با یک میلی‌متر، خوانسار یک دهم میلی‌متر، زواره هشت دهم میلی‌متر و میمه دو دهم میلی‌متر ثبت شد.

هنرمند وضعیت جوی کشور در اکثر مناطق را پایدار اعلام کرد و ادامه داد: تا دو سه روز آینده خبری از ناپایداری بارشی نیست و اگر پدیده جوی اتفاق بیفتد در حد وزش باد خواهد بود، نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده ایجاد گرد و خاک به دلیل وزش باد نیست اما اگر این پدیده رخ دهد از روز دوشنبه به بعد خواهد بود.

کد خبر 565276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.