افراد دارای اعتماد به نفس چه ویژگی‌هایی دارند؟

یک روانشناس گفت: اعتماد به نفس به معنی اعتماد به قابلیت‌های وجودی انسان‌گونه‌ای است که خداوند در نفس فرد قرار داده است و از وی می‌خواهد آنها را به فعلیت برساند.

رؤیا طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اعتماد به نفس به معنی اعتماد به قابلیت‌های وجودی انسان‌گونه‌ای است که خداوند به صورت بالقوه در نفس فرد قرار داده است و از انسان می‌خواهد آنها را به فعلیت برساند.

وی افزود: افراد دارای اعتماد به نفس، به توانایی‌های خود ایمان دارند، احساس می‌کنند که بر زندگی خود کنترل دارند و باور دارند می‌توانند کارهایی را که برای آنها برنامه‌ریزی می‌کنند، تا حد منطقی انجام دهند.

این روانشناس با بیان اینکه داشتن اعتماد به نفس فواید و ثمرات خودباوری زیادی دارد، ادامه داد: افراد معتمد به نفس انتظارات واقع‌گرایانه دارند و حتی هنگامی که برخی از انتظارات آنها برآورده نمی‌شود، دیدگاه مثبت خود را حفظ می‌کنند و خود را قبول دارند.

فرد دارای اعتماد به نفس هنجار پذیر، قانون‌گرا و منظم است

وی با بیان اینکه فرد دارای اعتماد به نفس، احساس امنیت می‌کند و در اغلب کارها به شخص دیگری تکیه نمی‌کند، تصریح کرد: چنین شخصی در بسیاری از موارد می‌تواند مستقل عمل کند و فردی هنجار پذیر، قانون‌گرا و منظم است.

طاهری با بیان اینکه چنین فردی مسئولیت‌پذیر است، اضافه کرد: فرد دارای اعتماد به نفس سریع و با اطمینان عمل و به پیشرفت‌های خود افتخار می‌کند و اینکه کسی به او نگاه کند یا نکند، تأثیری در نحوه انجام کارهای وی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: فرد دارای اعتماد به نفس رفتار مناسبی در مواجهه با تعارفات از خود نشان می‌دهد و در مقابل افرادی که دارای نفوذ، قدرت و موقعیت والا هستند احساس ناراحتی نمی‌کند.

کد خبر 565199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.