کلاهبرداری اینترنتی در پوشش فروش مبلمان

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر از دستگیری کلاهبردار اینترنتی که با درج آگهی جعلی در زمینه فروش مبلمان از یک شهروند کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ غلامرضا براتی اظهار کرد: درپی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت تبلیغاتی دیوار اقدام به کلاهبرداری از او کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شاکی در تحقیقات صورت گرفته اظهار کرد در سایت تبلیغاتی دیوار با یک آگهی در زمینه فروش مبلمان مواجه شده است و با فرد موردنظر تماس برقرار می‌کند، افزود: فروشنده از شاکی تقاضای مبلغ ۹ میلیون ریال می‌کند که شاکی نیز مبلغ درخواستی را به حساب او واریز می‌کند اما پس از واریز وجه، پاسخی برای تماس‌های خود دریافت نمی‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر ادامه داد: مأموران پلیس فتا با بررسی‌های تخصصی در فضای مجازی، سرانجام متهم را در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی‌های لازم با مبادی مربوطه نسبت به دستگیری وی اقدام کردند.

وی با بیان اینکه مبلغ کلاهبرداری شده به حساب مال‌باخته بازگردانده و متهم برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد، خاطرنشان کرد: شهروندان قبل از خرید اینترنتی و واریز وجه به حساب فروشنده، اطلاعات کافی از سایت موردنظر، شخص فروشنده و جنس خریداری شده به دست آورند و تا زمانی که جنس موردنظر را مشاهده و از صحت و سالم بودن آن اطمینان حاصل نکرده‌اند، از پرداخت وجه خودداری کنند.

کد خبر 565197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.