بازدید یک میلیون و ۸۵۰ هزار مسافر نوروزی از پل‌های تاریخی اصفهان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان گفت: حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر از گردشگران نوروزی امسال در شهر اصفهان لحظات تفریحی خود را در کنار رودخانه زاینده رود سپری کردند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، علیرضا ایزدی، اظهار کرد: نوروز امسال با توجه به جاری بودن رودخانه زاینده‌رود و استقرار گردشگران در صدها هزار مترمربع بوستان و بیشه به‌ویژه در امتداد پل‌های تاریخی سی و سه پل و پل خواجو حدود یک میلیون و ۸۵۰ نفر از گردشگران از این محور تاریخی و طبیعی بازدید کردند.

وی افزود: با توجه به آخرین آمار ارسال شده از دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان از روز ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا پایان روز دهم فروردین سال ۱۴۰۱، بیش از شش میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر از بناها و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت: امسال و بعد از دو سال رکود در صنعت گردشگری به‌ویژه سفرهای نوروزی، شاهد استقبال پرشور گردشگران نوروزی از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری و همچنین برنامه‌های نوروزگاه در سطح استان بودیم.

وی همچنین از اجرای طرح نظارت نوروزی بر بیش از یک‌هزار فروشگاه عرضه صنایع‌دستی اصفهان خبر داد و گفت: در اصفهان جدای از حضور بیش از ۶۵ هزار نفر هنرمند صنایع‌دستی، بیش از یک‌هزار فروشگاه وجود دارد که به عرضه صنایع دستی اصیل ایرانی می‌پردازند.

به گزارش ایمنا، در حالی که نوروز امسال در اصفهان پس از دو سال از شروع همه‌گیری کرونا با حضور خیل عظیم گردشگران جانی تازه گرفت، جریان یافتن دوباره زاینده‌رود نیز در این روزها موجب شور و شعف گردشگران نوروزی شد تا اوقات مُفرح و دل‌ انگیزتری را در شهر گُنبدهای فیروزه‌ای سپری کنند.

آب زاینده‌رود پس از حدود یک ماه، برای بار دوم از پنجم فروردین امسال در بستر این رودخانه در شهر اصفهان جاری شد هرچند در روزهای ابتدایی فروردین نیز به لطف بارش‌های بهاری، جریان آب موقتی از یکی از سرشاخه‌های آن یعنی رودخانه "شور" دهاقان به آن رسید و چهره خشکسالی را از بستر رودخانه زُدود. زاینده‌رود در امتداد مسیر خود به‌سمت تالاب گاوخونی از محور غرب اصفهان وارد این شهر شده و به طول بیش از ۱۵ کیلومتر در مسیر غرب به شرق این شهر تاریخی به مسیر خود ادامه می‌دهد.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یک‌هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های ' وزوان'، ' مزدآباد ' و ' مون ' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

کد خبر 565171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.