۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۱
خوانسار در مسیر توسعه

برداشتن گام‌های اولیه به سمت شهرداری الکترونیک و شهر هوشمند و انجام اقدامات اساسی درخصوص طرح جامع گردشگری و ایجاد درآمدهای پایدار، از برنامه‌های شهرداری خوانسار برای توسعه هرچه بیشتر شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خوانسار با دارا بودن شرایط خاص جغرافیایی از لحاظ آب و هوایی و امکانات طبیعی همچون کوه‌های بلند، دالان سبز شهری، سد باغکل و سرچشمه در فصول مختلف میزبان مسافران و گردشگران است. در کنار این ظرفیت‌ها، مدیریت شهری خوانسار تلاش می‌کند تا با اجرای طرح‌های مختلف، شهر را در مسیر توسعه هر چه بیشتر، قرار دهد.

شهردار کنونی خوانسار، با ۱۴ سال سابقه کاری در قسمت‌های مختلف شهرداری‌های بوئین‌ومیاندشت و خوانسار، اکنون خدمت‌گزار شهروندان خوانسار در کسوت شهردار است و تلاش می‌کند در سال ۱۴۰۱ گام‌های اولیه را به سمت شهرداری الکترونیک و شهر هوشمند بردارد و اقداماتی را درخصوص ایجاد درآمدهای پایدار و خارج از شعار، با استفاده از توان مشاوران و کارکنان شهرداری انجام دهد و حرکت در این راستا را افق‌های برنامه شهرداری می‌داند. در گفت‌وگو با «مهدی احمدی» شهردار خوانسار، برنامه‌ها و اجرای طرح و پروژه‌های خدماتی شهر در سال ۱۴۰۱ را جویا شدیم. مشروح گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

برنامه‌های سال ۱۴۰۱ شهرداری چیست؟

سال ۱۴۰۱ تصمیم داریم گام‌های اولیه را به سمت شهرداری الکترونیک و شهر هوشمند برداریم و ایجاد درآمدهای پایدار و خارج از شعار را با استفاده از توان مشاوران و پرسنل فنی و زحمتکش شهرداری انجام دهیم؛ حرکت در این راستا، افق برنامه‌های ما در شهرداری خواهد بود.

شهرداری الکترونیک در برنامه ۱۴۰۱ شهرداری خوانسار است و به سمت شهرداری الکترونیک در حرکت هستیم؛ صحبت‌هایی با برخی مشاوران آی‌تی در زمینه مدیریت شهری انجام شده و در حال تدوین پروپوزال آن هستیم که طی شش ماهه اول ۱۴۰۱ اقداماتی در این زمینه برای شهروندان مشهود خواهد شد و در دو الی سه سال آینده، پروژه عملیاتی می‌شود.

پروژه‌های در دست اجرای شهرداری کدام است؟

در سال ۱۴۰۱ علاوه بر پروژه‌های نیمه‌تمام سال‌های گذشته، احداث کشتارگاه، ساختمان آتش‌نشانی و پارک بانوان، پیگیری خرید پساب فاضلاب شهری و احداث پارک در شمال شهر کنار ترمینال مسافربری در برنامه‌های شهرداری خوانسار قرار دارد. با توجه به بودجه ۱۴۰۱ شهرداری، تمام این پروژه‌های قابلیت اجرایی شدن ندارد؛ اما برای آن‌ها ردیف اعتبار تعریف شده است و سعی داریم پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشند.

تهیه طرح تفصیلی شهر در چه مرحله‌ای است؟

طرح تفصیلی شهر خوانسار از سال ۱۳۹۵ شروع شده است. این طرح در سفر استاندار اصفهان به خوانسار، جمع‌بندی و به نتیجه نهایی رسید؛ البته در طرح تفصیلی، یک‌سری مشکلات مدنظر شهرداری بود که معاون عمرانی استانداری، قول مساعدت داد که در کمیسیون ماده ۵ استان حل شود.

چه اقداماتی برای خرید پساب فاضلاب شهری انجام شده است؟

با توجه به پروژه فاضلاب شهری خوانسار، شهرداری یکی از متقاضیان خرید پساب فاضلاب شهری خوانسار است تا بتواند منبع آب پایدار برای پروژه‌های فضای سبز شهری را تأمین کند؛ اکنون در اداره آب و فاضلاب شهرستان، برای تخصیص سهمیه در حال پیگیری هستیم.

برنامه‌های شهرداری به منظور تفکیک زباله‌ها و جلوگیری از انباشت زباله در نقاط بکر شهر چیست؟

یکی از برنامه‌های سال ۱۴۰۰ شهرداری خوانسار، اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ است. در این راستا پیش‌بینی‌های لازم شده و در حال برنامه‌ریزی هستیم که کار تفکیک زباله از مبدأ به صورت مدون، دائمی و مطلوب در سطح شهر انجام شود.

موضوع مورد انتقاد استاندار اصفهان در سفر به شهرستان خوانسار، تخلیه زباله‌های شهرستان در آن محل بود که شهرداری اخیراً اقداماتی را در آن منطقه برای دفن اصولی زباله انجام داده است، اما تلاش داریم تا یک ماه آینده زباله‌ها به کارخانه بازیافت شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار منتقل و مشکل زباله‌های شهرستان مرتفع شود. شهرداری خوانسار در کارخانه بازیافت زباله شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار، ۲۰ درصد سهام دارد.

چه برنامه‌هایی برای توسعه گردشگری شهر دارید؟

در طراحی اپلیکیشن گردشگری شهر خوانسار، بروشورها و نقشه‌های راهنمای گردشگری شهری به ستاد اسکان فرهنگیان و مسافران شهر توزیع شده است؛ همچنین یک کیوسک به منظور راهنمای گردشگران در ورودی شهر از سمت اصفهان قرار دادیم. در سال ۱۴۰۱ طرح جامع گردشگری خوانسار به منظور توسعه گردشگری شهر تهیه می‌شود و مشکلات گردشگری با تمام ابعاد و زوایا پیش‌بینی خواهد شد.

شهرداری خوانسار در راستای توسعه شهر، آماده تعامل با بخش خصوصی در تمام زمینه برای ایجاد گردشگری در شهر است.

کد خبر 565161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.