عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۱۱ فروردین

در این بسته خبری در مورد نحوه اجرای سیستم عامل کروم گوگل از طریق USB درایو، آغاز تولید آزمایشی آی‌فون ۱۴ اپل و معرفی شیائومی بلک شارک ۵ پرو با تراشه اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۱ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

نحوه اجرای سیستم عامل کروم گوگل از طریق USB درایو

برای لذت بردن از تجربه دسکتاپ مبتنی بر وب از سیستم عامل کروم، نیازی به خرید کروم بوک ندارید. در واقع، تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر در حال کار و یک درایو USB است.

گوگل اکنون رسماً راهی برای آزمایش سیستم عامل کروم با استفاده از USB درایو ارائه می‌دهد، و همچنین راه‌های غیررسمی برای آزمایش این سیستم عامل برای شما وجود دارد. این روش‌ها چه از ویندوز، چه مک اواس یا لینوکس کار می‌کنند. و نه، سیستم عامل موجود خود را رونویسی نخواهید کرد. در ادامه نحوه دانلود سیستم عامل کروم و اجرای آن از USB درایو را به شما آموزش خواهیم داد.

Chrome OS Flex آخرین سیستم عامل گوگل بوده که در حال حاضر در دست توسعه است. با این حال، گوگل یک نسخه بتا دسترسی زودهنگام را برای عموم منتشر کرده است. حجم آن سبک است و در دستگاه‌های قدیمی تر با مشخصات پایین و کامپیوترهای جدیدتر به طور یکسان اجرا می‌شود.

ایموجی‌های جدید به واتس‌اپ اضافه شدند

در جدیدترین نسخه بتای واتس‌اپ، ایموجی‌های جدید به این سرویس پیام رسان اضافه شدند.

همه ایموجی‌های جدید را که هر سال اضافه می‌شوند، دوست دارند. با یونی‌کد ۱۴ که دراندروید ۱۲ ال و iOS 15.4 معرفی شد، کاربران مجموعاً ۳۷ ایموجی جدید دریافت کردند که به آنها اجازه می‌دهد با استفاده از این شکلک‌ها، واکنش خود را به شکل زیباتر و معنادارتری ابراز کنند. منطقی است که بزرگترین پیام رسان جهان این ایموجی‌ها را اضافه کند و اکنون واتس‌اپ در جدیدترین نسخه بتای خود، این فرصت را برای کاربرانش فراهم کرده است.

نسخه ۲.۲۲.۸.۸ واتس‌اپ، ایموجی یونی‌کد ۱۴ را که شامل صورتک در حال ذوب و ایموجی‌های جدید دیگر است، اضافه می‌کند. بسیاری از این ایموجی‌ها با رنگ پوست متنوع عرضه شده اند و شامل انواع جدید ایموجی‌های فعلی هستند. جدیدترین به روزرسانی ایموجی‌ها در مقایسه با آپدیت ۱۳ که شامل ۵۵ ایموجی جدید بود و آپدیت ۱۲ که ۶۱ ایموجی جدید اضافه کرده بود، کوچک است اما ایموجی‌هایی را اضافه می‌کند که احتمالاً وارد استفاده روزمره می‌شوند.

برندهای مطرح از متاورس چه استفاده‌ای را خواهند داشت

اگر بخواهیم مهمترین تغییر حال حاضر جهان را نام ببریم، بدون شک متاورس اصلی ترین گزینه خواهد بود. درواقع از آن به عنوان نسل بعدی اینترنت نام برده می‌شود.

از این جهان می‌توان با هدست و عینک‌های واقعیت مجازی، گوشی و رایانه‌های شخصی و در نهایت کنسول‌های بازی استفاده کرد. بسیاری از تحلیلگران از آن به عنوان زندگی دوم نام می‌برند که در آن افراد می‌توانند از هرگونه محدودیتی فاصله بگیرند.

برای مثال اگر تمایل دارید که تجربه واقعی استفاده از یک محصول و یا حضور در یک مکان را داشته باشید، بدون شک متاورس کمک بسیاری را خواهد کرد. در این زمینه برخی از ابر برندها، فعالیت‌های جدی را آغاز کرده اند که ۱۱ مورد از آنها را در این مقاله آنها را بررسی خواهیم کرد.

درواقع توصیه می‌شود هر برندی که خواهان موقعیت بهتر در آینده است، در این زمینه سرمایه گذاری لازم را داشته باشد. معنای متاورس، جهان فراتر است و اکنون در ابتدای راه آن قرار داریم. به همین خاطر امسال، بهترین زمان برای ورود به این عرصه محسوب می‌شود.

تولید آزمایشی آی‌فون ۱۴ اپل آغاز شد

اسمارت‌فون‌های سری آی‌فون ۱۴ اپل چند ماه دیگر به بازار عرضه می‌شوند. اگرچه رویداد معرفی این هندست‌ها احتمالاً تا پیش از ماه سپتامبر برگزار نخواهد شد؛ اما اپل پیش‌تر فهرست نهایی مشخصات فنی اسمارت‌فون‌های خود را مورد تائید قرار داده است.

‌با وجود تعطیلی موقت کارخانجات فاکسکان در شهر شنژن چین، فرآیند توسعه آی‌فون ۱۴ کماکان ادامه دارد. غول کوپرتینویی در ماه فوریه امسال نخستین مرحله از تولید اسمارت‌فون‌های آینده خود را آغاز کرد. مراحل تولید آزمایشی این هندست‌ها موفقیت‌آمیز بود و اکنون کمپانی آمریکایی اطمینان یافته که کارخانجان طرف قرارداد آن قادر به تولید آی‌فون‌های نسل آینده خواهند بود.

به‌دنبال این مرحله از تولید، طراحی نهایی آی‌فون ۱۴ مورد تائید قرار گرفته است. بنابراین بازگشت به عقب به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط جف پو؛ تحلیل‌گر ارشد مؤسسه Haitong International Securities، فهرست مشخصات فنی آی‌فون‌های آینده اپل منتشر شده و توسط کارشناسان این گروه مورد بررسی قرار گرفته است.

عرضه بروزرسانی جذاب One UI 4.1 برای سه گوشی پرطرفدار میان رده سامسونگ

چند روز پیش سامسونگ بروزرسانی رابط کاربری One UI 4.1 را برای گوشی Galaxy S20 FE 5G عرضه کرد. حالا نوبت به نسخه 4G این گوشی و دو مدل محبوب دیگر بازار میان‌رده سامسونگ است.

با عرضه بروزرسانی One UI 4.1 حالا دیگر هر دو نسخه اگزینوس و اسنپدراگون Galaxy S20 FE آن هم در هر دو شبکه 4G و 5G می‌توانند از آن استفاده کنند.

سامسونگ همچنین این بروزرسانی را برای گوشی میان‌رده رو به بالای Galaxy A۷۱ ۵G نیز عرضه کرده است که در مورد آن شاهد اتفاقی جالب هستیم. پیش از این سامسونگ ابتدا One UI 4.0 را برای محصولات خود معرفی می‌کرد که در ادامه با یک بروزرسانی کوچک‌تر، نسخه ۴.۱ به صورت OTA برای کاربران ارسال می‌شد.

یک هکر ۶۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های اکسی اینفینیتی را دزدید

هکری ناشناس با نفوذ به بازی رایانه‌ای اکسی اینفینیتی دارایی‌های کریپتو آن را به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیون دلار دزدید.

یک هکر ناشناس موفق به سرقت دارایی‌های کریپتو به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیون دلار در سکه‌های اتریوم و USDC شده است. از این دزدی به عنوان یکی از بزرگترین هک‌های ارزهای دیجیتال در تمام دوران یاد می‌شود.

هدف این هکر دزدی بلاک چین Ronin بود. گروه سنگاپوری Sky Mavis این ارز را برای Axie Infinity ساخته است. بازی رایانه‌ای Axie Infinity برپایه بلاک چین اتریوم ساخته شده و با داشتن دو توکن AXS و SLP، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های مبتنی بر رمزنگاری است. به گفته یکی از بنیانگذاران Axie Infinity و Sky Mavis، این یک حمله مهندسی اجتماعی است. این شرکت تمرکز خود را بر روی بازیابی تمام سرمایه‌های از دست رفته برای بازپرداخت به کاربران آسیب دیده گذاشته است. این سرقت پس از گزارش یک کاربر از عدم توانایی در برداشت ۵ هزار سکه اتریوم از پل رونین کشف شد.

خدمات مالی جدید با سیستم پردازش پرداخت اپل

طبق جدیدترین گزارش‌ها، شرکت اپل می‌خواهد خدمات مالی بیشتری را برای کاربران ارائه دهد.

منابع بلومبرگ ادعا می‌کنند که شرکت اپل در حال ایجاد زمینه‌ای برای "خدمات مالی آینده" است که رویه‌های مالی بیشتری را زیر نظر این شرکت قرار خواهد داد.

طبق جدیدترین گزارش‌ها، سازنده آیفون در حال توسعه سیستم پردازش پرداخت خود است و همچنین می‌خواهد بررسی‌های اعتباری، ارزیابی ریسک وام‌ها و سایر کارهای پشت صحنه را انجام دهد.

شیائومی بلک شارک ۵ پرو با تراشه اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۱ رسماً معرفی شد

روز گذشته کمپانی شیائومی از سری جدید گوشی‌های بلک شارک خود رونمایی کرد. خانواده بلک شارک ۵ شامل ۳ مدل مختلف مجهز به تراشه‌های اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۱، اسنپ‌دراگون ۸۸۸ پلاس و اسنپ‌دراگون ۸۷۰ است.

بلک شارک ۵ پرو قدرتمندترین عضو خانواده بلک شارک به‌شمار رفته و مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۱ است. استفاده از ۲ محفظه بخار (هر کدام در یک طرف بدنه گوشی و با مساحت‌های ۴۳۲۳ و ۹۹۷ میلی‌متر مربع) به عملکرد خنک‌تر تراشه و دستگاه کمک می‌کند. تراشه اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۱ در کنار حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی فعالیت خواهد کرد. با این‌حال امکانات هندست جدید فراتر از این موارد هستند.

اپل دیگر آیفون‌های دزدیده شده را تعمیر نخواهد کرد تا جلوی سرقت بیشتر را بگیرد

از یک یادداشت داخلی اپل که به تازگی به دست آمده، چنین برمی‌آید که اپل سیستم‌های مورد استفاده توسط تکنسین‌های تعمیر مجاز اپل را به رجیستری دستگاه GSMA متصل کرده. با این کار اگر آیفونی که برای تعمیر آورده شده، قبلاً گم شده یا گزارش سرقتش داده شده باشد، به فروشگاه‌های اپل و ارائه‌دهندگان خدمات مجاز اپل، هشدار خودکار داده می‌شود که از انجام چنین کاری خودداری کنند.

GSMA Device Registry یک پایگاه داده جهانی است که برای کمک به جلوگیری از سرقت بنا شده و با مسدود کردن دسترسی شبکه در تلفن‌های مفقود یا سرقتی، کار خودش را انجام می‌دهد.

به عنوان مثال، اگر آیفون شما دزدیده شده باشد، شما می‌آیید و با اپراتور خود تماس می‌گیرید و دزدی را به آنها گزارش می‌دهید تا در قبال هرگونه اتهامی که استفاده نامشخص دزد ممکن است در بر داشته باشد، سلب مسئولیت کنید. اپراتور نیز به نوبه خود، شماره‌شناسه بین المللی تجهیزات تلفن همراه (IMEI) آیفون شما را به رجیستری دستگاه GSMA گزارش می‌دهد.

کد خبر 565125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.