هنرمندان گلستان ۵۷ هزار متر مربع فرش بافتند

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: بافندگان فرش دستباف این استان در سال گذشته ۵۷ هزار و ۱۱۲ متر مربع به ارزش ۸۵۰ میلیارد ریال فرش، تابلو فرش و گبه (زیرانداز) تولید کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد بیشتر است.

به گزارش ایمنا، سیده الهام حسینی امروز _پنج‌شنبه یازدهم فروردین‌ماه_ این میزان تولید فرش ترکمن و فارسی‌باف حاصل فعالیت ۳۸ هزار بافنده است.

وی بر حمایت بیشتر از صنعت اشتغال‌زا و درآمدزای فرش دستباف گلستان تأکید کرد و افزود: از ابتدای سال مالیِ قبل در قالب مشاغل خانگی، حدود ۵۰۰ نفر به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال و سه پشتیبان به مبلغ ۹ هزار و ۱۰۰ میلیون ریال برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود چهار درصد به بانک‌های عامل معرفی شدند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، پیگیریِ طرح خرید فرش دستباف برای کارکنان، جذب اعتبار برای برگزاری دوره‌های آموزشی، جذب تسهیلات ارزان‌قیمت برای بافندگان و تأمین مواد اولیه مورد نیاز را از جمله برنامه‌های مهم این اداره برای رونق صنعت فرش دستباف استان در سال جاری برشمرد.

به گزارش ایمنا، استان گلستان با افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت در شمال ایران و در همسایگی کشور ترکمنستان قرار دارد و یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت این استان از اقوام مختلف همچون فارس، کتولی، ترکمن، سیستانی و دیگر قومیت‌ها هستند.

تعداد بسیار بافندگان و واحدهای تولیدی، فعالیت شرکت‌های تعاونی فرش دستباف وجود ظرفیت‌های مناسب نظیر تولید فرش ترکمنی و فرش ابریشم منحصربه‌فرد و تنوع طرح و رنگ و نوع (فرش ترکمنی، گلیم، جاجیم، گبه و طرح‌های خاص) از جمله نقاط قوت و فرصت‌های صنعت فرش دستبافت استان گلستان است.

منبع: ایرنا

کد خبر 565028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.