بازدید بیش از ۵۱۴ هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی همدان

دبیر ستاد خدمات سفر استان همدان گفت: از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا نهم فروردین‌ماه، ۵۱۴ هزار و ۳۲۷ نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان بازدید کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، علی مالمیر اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا نهم فروردین‌ماه ۹۲ هزار و ۴۰۵ نفر مسافر در استان همدان اقامت داشته‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۱۳ هزار و ۲۶۰ نفر در هتل‌ها، دو هزار و ۷۹۲ نفر در مجتمع‌های گردشگری، دو هزار و ۲۷۸ نفر در مهمانپذیرها و یک‌هزار و ۶۲۹ نفر در هتل آپارتمان‌ها اقامت داشته‌اند.

دبیر ستاد خدمات سفر استان همدان اظهار کرد: همچنین یک‌هزار و ۹۷۵ نفر در اقامتگاه‌های بومگردی، ۱۹ هزار و ۷۷۴ نفر در خانه‌مسافرها و حدود ۱۰ هزار نفر در اقامتگاه‌های موقت اسکان داشته‌اند.

مالمیر گفت: در این ایام ۳۶ هزار و ۴۲۱ نفر در تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش و چهار هزار و ۶۵ نفر در سایر مراکز مقیم شده‌اند.

وی در خصوص میزان بازدیدها از جاذبه‌های گردشگری استان گفت: در بین آمار بازدیدکنندگان جاذبه‌های استان، جاذبه‌های تاریخی با ۲۴۷ هزار و ۹۳۵ مورد بازدید بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

این مسئول گردشگری استان همدان تأکید کرد: غار علی‌صدر، کتیبه‌های گنجنامه، آرامگاه بوعلی و آرامگاه باباطاهر در صدر بازدیدهای علاقه‌مندان به جاذبه‌های گردشگری استان قرار دارند.

دبیر ستاد خدمات سفر استان همدان اضافه کرد: در این مدت ۲۳۸ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر مسافرتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و بین‌راهی صورت گرفته که پنج فقره تذکر، هفت فقره اخطار کتبی و پنج فقره تشویقی صادر شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 565012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.