۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
فرهنگ، آشپزی و موسیقی در اندونزی

بیش از ۷۰۰ گروه قومی و نژادی در کشور اندونزی وجود دارد و مردمِ آن به اندازه تنوع مناظر، با یکدیگر تفاوت‌های فرهنگی دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کشور اندونزی دارای بیش از ۱۷ هزار جزیره است و چهارمین کشور پرجمعیت جهان محسوب می‌شود. کشوری که پنج هزار کیلومتر در امتداد خط استوا گسترده شده و چنان پرجمعیت است که گویی ۱۰۰ کشور در یک کشور ادغام شده است. اندونزی سرزمین بسیاری از فرهنگ‌ها، مردمان، حیوانات، آداب و رسوم، گیاهان، مناظر، هنرها و غذاها است و مردم آن به اندازه تنوع مناظر با یکدیگر تفاوت‌های اساسی دارند.

فرهنگ اندونزی

فرهنگ اندونزی از طریق تعامل طولانی بین آداب و رسوم اصلی بومی و تأثیرات خارجی گوناگون شکل گرفته است. از آنجا که این کشور در مسیرهای تجاری باستانی بین خاور دور، آسیای جنوبی و خاورمیانه قرار دارد، بسیاری از ادیان از جمله اسلام، هندوئیسم، بودیسم، کنفوسیوس و مسیحیت بر آن تأثیر گذاشته است.

شهرهای اندونزی اغلب تجاری و دارای ترکیب پیچیده فرهنگی است که با فرهنگ‌های بومی اصلی بسیار تفاوت دارد.

فرهنگ، آشپزی و موسیقی در اندونزی

تاثیر جهان غرب بر فرهنگ اندونزی

جهان غرب نه تنها بر علم، فناوری و سرگرمی‌های مدرن اندونزی نظیر تلویزیون، فیلم و موسیقی، بلکه بر مسائل سیاسی این کشور نیز تأثیر گذاشته است. فرهنگ هند نیز در آهنگ‌ها و فیلم‌های اندونزیایی تأثیرگذار بوده است. برای مثال Dangdut، یک سبک موسیقی محلی اندونزی و برگرفته از موسیقی هندی، عربی و موسیقی محلی مالایی است.

با وجود نفوذ فرهنگ خارجی، بعضی از مناطق دورافتاده اندونزی، هنوز فرهنگ بومی و منحصربه‌فرد خود را حفظ کرده‌اند. اندونزی دارای بیش از ۷۰۰ گروه قومی و نژادی است که ۹۰ درصد آن‌ها مالایی و بومی، پنج درصد چینی و پنج درصد اقلیت هستند.

موسیقی اندونزی

انواع مختلفی از موسیقی در اندونزی وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها گاملان است که از سازهای کوبه‌ای تشکیل می‌شود. امروزه همه سبک‌های موسیقی پاپ به زبان ملی، اندونزیایی یا به زبان محلی خوانده می‌شود. علاوه بر این، سبک‌های محبوبی مانند کرونکونگ، و جایپونگان نیز در این کشور رایج است.

زبان مردم اندونزی

زبان رسمی این کشور اندونزیایی و واحد پول آن روپیه است. مردم اندونزی از اقوام مختلفی تشکیل شده‌اند که جاوه‌ها با حدود ۴۰ درصد، بزرگ‌ترین قومیت آن محسوب می‌شوند و پس از آن سودانی‌ها قرار دارند که ۱۵ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

فرهنگ، آشپزی و موسیقی در اندونزی

غذاهای مردم اندونزی

غذاهای مردم اندونزی تحت تأثیر فرهنگ هندی، چینی و غربی قرار گرفته‌است. مردمان کشورهای همسایه به‌خصوص مالزی، غذاهای مردم این کشور را بسیار دوست دارند. طبیعی است که هزاران جزیره اندونزی با فرهنگ‌های مختلف، غذاهای بسیار متنوعی داشته باشند.

ساته یا ساتای گوشت، یکی از غذاهای پرطرفدار در جزیره بالی است. این کباب که با سس تند سرو می‌شود، ممکن است از تکه‌های گوشت گوسفند، مرغ، گوشت بز، گاو و یا تشکیل شود.

لاوار از دیگر غذاهای محبوب مردمان اندونزی است که یک غذای مخلوط سنتی محسوب می‌شود و در آن از سبزیجات، نارگیل رنده شده، گوشت‌های قطعه‌قطعه شده و ادویه‌های مختلف استفاده می‌شود. این غذا را نمی‌توان برای مدت طولانی نگهداری کرد و به محض آماده شدن باید مصرف شود.

کد خبر 564928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.