تمدید خواهرخواندگی لیدز انگلستان و لیل فرانسه

شورای شهر لیدز با امضای توافق‌نامه‌ای با مقامات فرانسوی، خواهرخواندگی این شهر با شهر لیل فرانسه را تمدید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لیدز انگلستان بیش از ۵۰ سال است که با لیل فرانسه خواهرخوانده شده است و در طول این مدت دو شهر در طیف وسیعی از پروژه‌های هنری، آموزشی و تجاری همکاری‌های نزدیکی داشته‌اند. اکنون و پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، دو شهر خواهرخوانده با امضای توافق‌نامه‌ای جدید به‌عنوان بخشی از تلاش‌های انجام‌گرفته برای حفظ، تداوم و تقویت همکاری‌ها، پیمان خواهرخواندگی خود را تمدید و روابط میان دو شهر را مستحکم کردند.

رئیس شورای شهر لیدز برای شرکت در مراسم امضای این توافق‌نامه به لیل سفر کرد و با مشاور شهرداری شمال فرانسه در بخش روابط بین‌الملل ملاقات کرد. در این ملاقات دو مقام شهری درباره موضوعات مختلفی به گفت‌وگو پرداختند و در نهایت پس از عقد نهایی توافق‌نامه و بازگشت به لیدز، شورای شهر اعلام کرد این توافق جدید متعهد می‌شود که لیدز و لیل با هدف حمایت از اقتصادهای محلی، ایجاد شغل، افزایش انسجام اجتماعی و حمایت از تنوع‌های فرهنگی در تعدادی از زمینه‌ها هم‌چون انگیزه‌بخشی به جوانان، سلامت و رفاه، تغییرات آب‌وهوایی و رشد فراگیر با یکدیگر همکاری داشته باشند.

رئیس شورای شهر لیدز ضمن تشکر از استقبال گرم مقامات فرانسوی از وی در لیل گفت که تداوم خواهرخواندگی لیدز با لیل و دیگر شهرهای خواهرخوانده آن در سراسر جهان باعث افتخار است و این پیوندها می‌تواند به بسیاری از جنبه‌های زندگی در لیدز از جمله فرهنگ، ورزش، آموزش و تجارت ابعاد بیشتری بیافزاید. وی در ادامه گفت: به اشتراک گذاشتن دانش و تخصص یک راه خوب برای نزدیک‌تر کردن مردم در کشورهای مختلف به هم است و این امر هدف ۵۰ سال آینده دوستی ما با لیل خواهد بود.

مشاور بخش روابط بین‌الملل شهرداری لیل نیز با ابراز خوشحالی از حضور رئیس شورای شهر لیدز در شهر خود برای تجدید همکاری تاریخی بین دو شهر گفت: پس از گذشت ۵۴ سال از رسمی شدن خواهرخواندگی بین دو شهر، اکنون خواستیم از طریق امضای یک توافق‌نامه همکاری جدید به تقویت پیوندها و مبادلات مناسبی بپردازیم که می‌تواند علی‌رغم هر چیزی ما را متحد یکدیگر نگه دارد. من به‌عنوان مشاور شهرداری و مسئول روابط بین‌الملل در اروپا، اهمیت ویژه‌ای برای رابطه با لیدز قائل هستم و قصد دارم در این همکاری، ارزش‌ها و ایده‌های مشترک دو شهر را در شش زمینه تغییرات اقلیمی و پایداری شهری، آموزش‌وپرورش، انگیزه‌بخشی به جوانان، پایداری فرهنگی، ورزش و مبارزه با تبعیض تقویت کنم.

سفیران هر دو کشور فرانسه و بریتانیا با حمایت از امضای این توافق‌نامه جدید میان دو شهر تاریخی لیل و لیدز، همکاری شهرهای فرانسه و بریتانیا با یکدیگر برای غنی‌سازی جوامع خود و مقابله با چالش‌های مشترک را دربردارنده مزایای زیادی برای هر دو شهر دانستند و آینده این همکاری‌ها را بسیار هیجان‌انگیز و روشن پیش‌بینی کردند.

شورای شهر لیدز سال گذشته نیز برای تجدید همکاری با خواهرخوانده‌های اروپایی خود به امضای توافق‌نامه جدید با دورتموند در آلمان و برنو در جمهوری چک اقدام کرده بود.

کد خبر 564909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.