شعار سال تاکید بر استفاده از توان داخل دارد

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب بر شعار سال تحت عنوان« تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی» به این معنا است که به توان داخلی تکیه کنیم و ببینیم که با این وجود می‌توان مشکلات داخل کشور را رفع کرد.

مسعود خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ضرورت توجه به سه کلید واژه تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی جهت تأمین نیازهای جامعه و کشور، اظهار کرد: در بحث تحریم‌ها و فشار دشمن علیه مردم و کشور علی رغم وارد آمدن خسارت و فشار به مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر، اما دیدیم که فرصتی به وجود آمد تا به توان داخلی متکی و اشتغال ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته رهبر معظم انقلاب بر تولید، رونق تولید و مانع زدایی تاکید داشتند و امسال هم با انتخاب شعار سال بر همین موضوع تاکید کردند، ادامه داد: بسیاری از سرمایه‌گذاران داخلی آمادگی لازم را برای سرمایه گذاری در بخش تولید دارند، اما بیشترین مانعی که بر سر راه تولیدکنندگان قرار دارد روابط اداری است. اگر دولت مسائل اداری را تسهیل کند و فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد شود بسیاری از شعارها محقق خواهد شد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه دولت فعلی این رویکرد را دارد که راه را برای تولیدکنندگان و سرمایه گذاری در کشور هموار کند. در صورتی که سرمایه‌گذاری صورت بگیرد اشتغال هم ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری از ابتدا مشوق مسئله دانش بنیان در کشور بودند زیرا موضوع مهمی است که به افراد به ویژه نیروهای جوان و متخصص اجازه دهیم که در باب‌های مختلف وارد کار شوند و تولید مورد نیاز کشور را فراهم کنند.

خاتمی افزود: با نگاه به مجموعه شرکت‌های دانش بنیان کشور به ویژه اصفهان می‌بینیم که نیروها در عرصه‌های مختلف وارد شده و بسیاری از نیازهای کشور را تولید و در این راستا هم موفق بودند. باعث افتخار است که نیروهای جوان و با استعداد در داخل کشور می‌توانند نیازهای کشور را تولید و وارد بازار کنند.

وی خاطر نشان کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب بر شعار سال تحت عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی به این معنا است که به توان داخلی تکیه کنیم و ببینیم که با این وجود می‌توان مشکلات داخل کشور را رفع کرد.

به گفته نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی، همه نهادها و ارکان‌های نظام باید در راستای تحقق شعار سال گام بردارند و فرصت را به جوانان واگذار کنند تا تحقق شعار سال را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه آنچه که مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار دادند این است که ملت بزرگ ایران بتوانند روی پای خود بایستند، یادآور شد: اینکه ما در هر مقطعی به خارج از کشور وابسته باشیم همان هدفی است که دشمن دنبال می‌کند تا ما را در فشار بگذارند و در ازای وابستگی امتیاز دریافت کنند از این رو باید وابستگی خود به خارج از کشور را کمتر کنیم.

کد خبر 564902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.