کلاهبرداری با پرداخت عوارض آزادراه از طریق برنامه‌ها و لینک‌های جعلی

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص شیوه جدید کلاهبرداری از مالکان خودرو در برنامه‌های جعلی پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها، هشدار داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در برخی آزادراه‌های کشور و عملی شدن این سامانه‌ها، پیام‌هایی مبنی بر الزام پرداخت عوارض به تلفن همراه مالکان خودرو ارسال می‌شود.

وی افزود: برخی از مالکان به جهت نگرانی از اعمال جریمه پرداخت نکردن عوارض خودرو با جست‌وجو در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بدون توجه و اطمینان به اعتبار سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی، اقدام به ثبت اطلاعات کارت بانکی در درگاه‌های تقلبی یا نصب برخی از برنامه‌های کاربردی جعلی می‌کنند که همین امر منجر به از دست رفتن اطلاعات کارت‌های بانکی مالکان خودرو و در نتیجه برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها می‌شود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان با هشدار در خصوص وجود درگاه‌های پرداخت تقلبی و برنامه‌های کاربردی جعلی، تصریح کرد: شهروندان عوارض خودرو خود را از طریق سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی معتبر پرداخت و از استفاده از لینک‌های فاقد اعتبار لازم یا دانلود برنامه‌هایی که در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف ارائه شده است، خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فضای مجازی نظیر کلاهبرداری‌های اینترنتی، برنامه‌های جعلی و سایت‌هایی با محتوای مجرمانه، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس http://Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی، گزارش دهند.

کد خبر 564897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.