عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۱۰ فروردین

در این بسته خبری در مورد معرفی دو گوشی آنر X9 5G و آنر X7، متهم شدن شیائومی به دستکاری عملکرد هندست‌های خود در تست‌های بنچمارک و کاهش تولید آیفون SE می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

تمرکز اپل تی‌وی پلاس بر کیفیت، درآمد این سرویس را در سال ۲۰۲۱ دو برابر کرد

اینکه اپل تی‌وی پلاس کیفیت را به کمیت ترجیح داده، باعث دو برابر شدن درآمد این سرویس در سال ۲۰۲۱ شده است.

تمرکز اپل تی‌وی پلاس روی محتوای باکیفیت در اسکار امسال نتیجه‌ی خوبی برای این شرکت داشت. اپل تی‌وی پلاس اولین سرویس استریمی است که برنده‌ بهترین فیلم رویداد اسکار شد. علاوه‌براین، سرویس مورد اشاره در جوایز امی، جایزه‌ بهترین کمدی را برای مجموعه‌ی تلویزیونی تد لاسو به خانه برد. گزارش جدید وال‌استریت ژورنال نیز دقیقاً به این موضوع اشاره دارد.

اگرچه تعداد محتوای اپل تی‌وی پلاس نسبت به رقبایی مثل نتفلیکس یا دیزنی پلاس کمتر است، اما این موضوع جلوی موفقیت این سرویس را نگرفته است؛ جدا از اینکه اپل تی‌وی پلاس اسکار را برای فیلم CUDA دریافت کرد، توجهات زیادی را برای تراژدی مکبث، تد لاسو، Wolfwalkers و The Morning Show به خود جلب کرد.

اپل تی‌وی پلاس در طول فعالیت دو ساله‌ی خود بیش از ۲۵۰ جایزه در مراسم‌های مختلف دریافت کرده و محتواهای این سرویس تقریباً هزار بار نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

دو گوشی آنر X9 5G و آنر X7 رسماً معرفی شدند

آنر پیش‌تر وعده برگزاری مراسمی برای رونمایی از محصولات جدیدش را داده بود. این مراسم بالأخره برگزار شد و دو گوشی جدید آنر X9 5G و آنر X7 به عنوان میان‌رده‌های جدید این کمپانی در آن معرفی شدند. در ادامه به جزئیات بیشتری از این دو گوشی می‌پردازیم.

آنر تاریخی را برای یک رویداد جدید مقرر کرده بود. گوشی‌هایی که در این رویداد رونمایی شدند، دو میان‌رده با نام‌های آنر X9 5G و آنر X7 هستند که در مالزی معرفی شده‌اند. گوشی‌های جدید زیرمجموعه سابق هواوی به‌زودی در بازار کشورهای بیشتری موجود خواهند شد.

سامسونگ برای بهبود SSDهایی با فناوری ZNS با وسترن دیجیتال همکاری می‌کند

سامسونگ و وسترن دیجیتال برای استانداردسازی و توسعه‌ی فناوری‌های ذخیره‌سازی براساس میزان استفاده و دسترسی در SSDها و HHDها با هم تفاهم‌نامه امضا کردند.

سامسونگ در خرداد ۱۴۰۰ از اولین SSD خود با فناوری ZNS با ۴ برابر عمر بیشتر رونمایی کرد.

فناوری ZNS مخفZoned Namespace مجموعه دستوری جدید در NVMe™ است که امکان گروه‌بندی داده‌ها را براساس میزان استفاده و دسترسی فراهم می‌کند و با کاهش فرایند جابه‌جایی و تنظیم مجدد داده‌ها عملیات نوشتن و خواندن داده‌ها را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. این فناوری همچنین ضریب تقویت نوشتنWAF درایو یعنی میزان واقعی نوشتن داده‌ای روی درایو در مقایسه با میزان نوشتن دستور داده‌شده از سوی سیستم میزبان را کاهش می‌دهد و بهره‌وری و عمر بیشتری برای SSD به ارمغان می‌آورد.

شیائومی به دستکاری عملکرد هندست‌های خود در تست‌های بنچمارک متهم شد!

کاهش عملکرد گوشی‌های هوشمند شبحی است که از گذشته‌های بسیار دور ذهن کاربران را درگیر کرده است. در گذشته نیز به منظور جلوگیری از افزایش بیش از اندازه دما در تراشه‌های اسنپ‌دراگون ۸۱۰ و اسنپ‌دراگون ۶۱۵، عملکرد آن‌ها به‌صورت عامدانه کاهش داده شد. به‌علاوه کاهش عامدانه عملکرد آی‌فون‌های اپل در گذشته‌ای نه‌چندان دور نیز رسوایی بزرگی را برای کمپانی به بار آورد. بنابراین کاهش عملکرد دستگاه‌ها و سخت‌افزارها از گذشته‌های دور به‌عنوان یکی از خبرهای داغ حوزه فناوری مطرح بوده است. اکنون اسمارت‌فون شیائومی Mi 11 آخرین دستگاهی است که انگشت اتهام به سوی آن نشانه رفته است.

به گفته جان پول؛ یکی از بنیان‌گذاران موسسه Primate Labs (کمپانی توسعه‌دهنده بنچمارک گیک‌بنچ) اسمارت‌فون شیائومی Mi 11 در نسخه بهینه‌سازی شده این بنچمارک، امتیاز بسیار کمتری را کسب می‌کند. ترفند مورد استفاده توسط این هندست ظاهراً بسیار ساده است؛ چرا که عنوان برنامه Geekbench صرفاً به Fortnite تبدیل می‌شود. با تغییر نام اپلیکیشن بنچمارک به Genshin Impact یا سایر عناوین بازی‌ها نیز نتایج مشابهی به‌دست آمد.

تولید آیفون SE کاهش پیدا کرد

با اعلام مسئولان شرکت اپل، عواملی از جمله افزایش تورم منجر به کاهش تولید گوشی آیفون SE شد.

طبق گزارش‌ها، شرکت اپل سفارشات گوشی ۴۲۹ دلاری اش را از ۵ میلیون دستگاه به ۳ میلیون کاهش داده است.

اپل این گوشی هوشمند را اخیراً عرضه کرده بود. افزایش تورم جهانی از دلایل کاهش تقاضای لوازم الکترونیکی عنوان شده است. از دیگر عوامل هم می‌توان به اختلال در خدمات رسانی در بازار چین به دلیل قرنطینه ناشی از COVID و توقف فروش محصولات اپل در روسیه به دلیل تهاجم اوکراین اشاره کرد.

به تازگی آیفون SE با پردازنده و اتصال 5G به روزرسانی هم شده بود. اپل همچنین ۳۰ دلار هم به قیمت آن اضافه کرده است. آپدیت کردن و اضافه شدن جدیدترین فناوری‌ها هم نتوانسته بر روی استقبال مخاطبان از این گوشی تاثیر بگذارد. این کاهش تولید شاید بر میزان درآمد ماهانه یا حتی سالانه این شرکت اثر منفی داشته باشد.

اندروید ۱۲ برای گلکسی A51 منتشر شد

سامسونگ امکان برورسانی به آخرین نسخه اندروید را برای کاربران گوشی گلکسی A51 فراهم کرد.

سامسونگ اکنون توجه خود را برای بروزرسانی گوشی‌های هوشمند قدیمی با اندروید ۱۲ معطوف کرده است و گوشی A51 یکی از این گوشی‌هایی است که با این توضیحات مطابقت دارد. این گوشی یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های این شرکت در سال ۲۰۲۰ و یا دست کم پرفروش‌ترین بهترین گوشی در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ بود.

میلیون‌ها مشتری سامسونگ که اتفاقاً گلکسی A51 دارند اکنون می‌توانند اندروید ۱۱ را پشت سر گذاشته و گوشی خود را به اندروید ۱۲ و نسخه One UI 4.1 ارتقاء دهند. طبق معمول بروزرسانی سفت افزار جدید سامسونگ به چند منطقه محدود است، اما به تدریج در دسترس بازارهای بیشتری قرار خوهد گرفت. در حال حاضر مشتریان گلکسی A51 می‌توانند سیستم عامل گوشی خود را در ویتنام، امارات و روسیه دانلود کنند.

مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی اینترنت ۱۴۰۱

چالش‌های متعددی پیش روی توسعه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور قرار دارد که رفع هر یک از آن‌ها سکویی برای تحقق دسترسی به اینترنت با کیفیت و ارائه خدمات بر این بستر به کاربران است.

مشکل کندی سرعت و کیفیت اینترنت همواره یکی از پرتکرارترین مطالبات کاربران محسوب می‌شود که به طور مداوم نقل محافل عمومی، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی است و مسئولان را وادار می‌کند که برای آن راهکاری بیندیشند.

اگرچه اقدامات متعددی در سال‌های اخیر برای رفع مشکل اینترنت و توسعه شبکه ارتباطی کشور انجام شده است، اما عواملی همچنان وجود دارد که باعث شده کماکان کیفیت اینترنت یکی از چالش برانگیزترین موضوعات بخش ICT باشد.

اتصال ۸۳ درصدی روستاهای کشور به اینترنت با کیفیت

آخرین آمار و خبرها نشان می‌دهد حدود ۸۳ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت با کیفیت متصل هستند. همچنین تا پایان سال ۱۴۰۱ همه روستاهای ایران به شبکه ارتباطی پایدار و پرسرعت کشور متصل خواهند شد.

توجه به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات، برای حمایت از روستاییان و تقویت نظام اقتصادی روستاها که به ماندگاری روستانشینان کمک می‌کند، امری مهم و قابل توجه است.

در این راستا، با اجرای پروژه USO، گام‌های بلندی در خصوص خدمت‌رسانی به روستاها برداشته شده و در کنار پوشش روستایی به دسترسی آن‌ها به شبکه ملی اطلاعات نیز توجه ویژه‌ای شده است.

کد خبر 564889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.