میکروگراویتی؛ راهی برای درمان مشکلات زمینی

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: برخی اوقات ممکن است حوزه‌های زیستی در شرایط بی‌وزنی، راه درمانی برای مشکلات زمینی محسوب شود؛ بنابراین «میکروگراویتی» و بررسی شرایط فیزیکی در بی‌وزنی، مبحث مهمی است که در حوزه‌های مهندسی ژنتیک و علوم پزشکی امروزی مورد بررسی قرار گرفته است.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان APSCO پرورش نیروهای متخصص در دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت کارشناسی ارشد و دکتری است، اظهار کرد: دانشگاه‌های مختلفی به سازمان فضایی APSCO ملحق شده‌اند و در زمینه پرورش نیروهای متخصص فناوری‌های فضایی، فعالیت می‌کنند.

وی افزود: یکی از مسائلی که امروزه بسیار مطرح شده، گسترش شبکه آموزش از راه دور است که از طریق ماهواره‌ها صورت می‌گیرد و باعث شده با استفاده از اینترنت به راحتی با سایت‌های دانشگاه‌های مختلف در تماس باشیم.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: این مسائل در سازمان فضایی APSCO بررسی می‌شود و ایران نیز به عنوان یک عضو فعال با همکاری دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های مختلف در این زمینه دوره‌ها، کارگاه‌ها و کنفرانس‌های مختلفی برگزار کرده است.

وی در رابطه دوره‌های برگزار شده در ایران گفت: بر پایه محورهای اصلی سازمان APSCO، پزشکی از راه دور، طراحی سیستم‌های ماهواره‌ای و «میکروگراویتی» از جمله کارگاه‌های ویژه‌ای است که در ایران برگزار شده است.

مرادی گفت: میکروگراویتی مبحثی در حوزه فضا است که شرایط سلول‌های زنده و برخی از ویژگی‌های آن‌ها را در شرایط بی‌وزنی بررسی می‌کند؛ به طور مثال بررسی ویژگی‌های سلول‌های بنیادی در شرایط بی‌وزنی یکی از مباحث این علم است.

وی تصریح کرد: برخی اوقات ممکن است حوزه‌های زیستی در شرایط بی‌وزنی راه درمانی برای مشکلات زمینی محسوب شود؛ بنابراین میکروگراویتی و بررسی شرایط فیزیکی در بی‌وزنی مبحث مهمی است که در حوزه‌های مهندسی ژنتیک و علوم پزشکی امروزی مورد بررسی قرار گرفته و در ایران نیز کارگاه‌هایی با همکاری APSCO برگزار شده است.

کد خبر 564849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.