۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
استریل هوای محیط با کمک اشعه uvc

عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش‌بنیان گفت: دستگاه استریل هوای محیط که در پارک زیست فناوری خلیج‌فارس قشم طراحی و تولید شده است عفونت‌ها، انواع ویروس و قارچ‌هایی را که از طریق هوا گسترش پیدا می‌کند، از بین می‌برد.

محمود حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباه عفونت‌های بیمارستانی اظهار کرد: مشکلی که بسیاری از بیمارستان‌ها در دنیا با آن مواجه هستند و جان افراد بسیاری را می‌گیرد، عفونت بیمارستانی است. عفونت بیمارستانی می‌تواند به صورت قارچ یا باکتری خود را نشان دهد و فردی که دچار این عفونت می‌شود به ندرت می‌تواند، زنده بماند.

وی در رابطه با دستگاه استریل هوای محیط گفت: این دستگاه که در پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم طراحی و تولید شده است عفونت‌ها، انواع ویروس و قارچ‌هایی را که از طریق هوا گسترش پیدا می‌کند از بین می‌برد. دستگاه استریل هوای محیط با هدف از بین بردن عامل بیماری‌زا، از جمله انواع ویروس، باکتری، میکروتراپی و قارچ ساخته شده است.

عضو هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان، راجع به نحوه کارکرد دستگاه استریل هوای محیط گفت: این دستگاه با مکش هوا و عبور آن از داخل یک تونل، فعالیت خود را انجام می‌دهد. جنس این تونل به گونه‌ای است که مانع خروج اشعه uvc می‌شود و با عبور هوا از این تونل تمام عوامل بیماری‌زا از بین می‌رود و از سمت دیگر دستگاه هوای پاک و سالم خارج می‌شود. این دستگاه بسیار هوشمند و مجهز به سنسور par است که بر اساس تعداد نفرات حاضر در مکان هوای محیط را پاکسازی می‌کند و به صورت خودکار با حضور نخستین شخص در مکان شروع به کار می‌کند و پس از خروج آخرین نفر بعد از مدت زمان ۴۵ دقیقه خاموش می‌شود.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: دستگاه استریل هوا با طیف ۲۷۵ نانومتر و امواج الکترومغناطیسی uvc کار می‌کند.

کد خبر 564692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.