استقبال مسافران از نوروزگاه‌های یزد

معاون خدمات شهری شهردار یزد با اشاره به نصب ۶۰ المان هویتی، تاریخی و تعاملی ویژه نوروز در این شهر، گفت: نوروزگاه‌های یزد با استقبال خوب مسافران نوروزی همراه شده است.

حمیدرضا رحیم‌دل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به ضرورت زیباسازی شهر یزد در ایام نوروز، اقدامات مختلفی در حوزه فضای سبز شهری و انجام اقدامات ترکیبی با شن‌های رنگی و گل‌کاری در سطح شهر انجام شد.

وی با اشاره به انجام نورپردازی در نقاط مختلف، افزود: برای ایام نوروز در نقاط مختلفی از جمله میدان امیرچخماق، بنای سنتی فاطمه، میدان امام علی (ع)، میدان آقابابایی، بادگیر میدان آزادی و بخش‌های مختلف دیگر نورپردازی‌های زیبایی نصب شده است.

معاون خدمات شهری شهردار یزد به نصب ۶۰ المان هویتی، تاریخی و تعاملی در شهر یزد اشاره کرد و گفت: این المان‌ها تاکنون از سوی مسافران نوروزی و شهروندان مورد استقبال قرار گرفته است.

وی گفت: علاوه بر این در هفته‌های منتهی به پایان سال گذشته، رنگ‌آمیزی جداول و گاردریل‌ها به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و در نقاط مختلف شهر این اقدام را انجام دادیم تا به لحاظ ظاهر شهری نیز وضعیت خوبی داشته باشیم.

رحیم‌دل با اشاره به خراب شدن برخی آب‌نماهای سطح شهر در طول سال‌های گذشته، تصریح کرد: تعمیر و بازگردانی این آب‌نماها به چرخه استفاده و همچنین سرویس سایر آب‌نماها نیز از جمله اقداماتی بود که در این ایام صورت گرفت تا شهروندان یزدی و مسافران نوروزی بتوانند از زیبایی شهر بهره بیشتری ببرند.

وی از بازسازی آب‌نمای سه‌راه آب‌نما در شهر یزد خبر داد و گفت: این آب‌نما وضعیت خوبی نداشت که با اقدامات صورت گرفته به شکل بسیار خوبی بازسازی شد و در میدان حضرت ابوالفضل (ع) هم آب‌نمای مشک به شکل بسیار زیبایی بازسازی شده است.

معاون خدمات شهری شهردار یزد با اشاره به راه‌اندازی ۱۲ نوروز گاه در سطح شهر یزد گفت: المان‌ها، پنج‌دری‌ها و سه‌دری‌های قدیمی شهر، کلبه خاطره، گل‌جا و مخصوصاً نماسازی و گل‌آرایی بافت تاریخی در کوچه لاری‌ها، روبه‌روی مسجد جامع و برخی نقاط دیگر نیز از جمله خدمات دیگر انجام شده در این ایام است.

وی به قدمت مسجد روضه محمدیه (حظیره) اشاره کرد و گفت: نورپردازی مناره‌های مسجد حظیره بعد از ۴۵ سال انجام شد و در حال حاضر نمای بسیار زیبایی در بافت تاریخی به این مناره‌ها در طول شب داده شده است.

رحیم‌دل با بیان اینکه بوستان‌ها، پارک‌ها و فضای سبز شهری سطح شهر یزد نیز به صورت ویژه برای ایام نوروز پایش شد، گفت: در ارتباط با روشنایی و خدمات پارک‌ها بررسی دقیقی صورت گرفت که هیچ مشکلی برای شهروندان و مسافران وجود نداشته باشد.

وی از در نظر گرفتن سه پارک بزرگ شهر یزد برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد و گفت: پارک‌های کوهستان، پارک بزرگ شهر و پارک ملل برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

معاون خدمات شهری شهردار یزد با تاکید بر اینکه تلاش شده است خدمات لازم برای مسافران نوروزی در این پارک‌ها و بوستان‌ها وجود داشته باشد، گفت: در پارک کوهستان برای رفاه حال مسافران اقدام به استقرار و راه‌اندازی دستگاه پخت نان کردیم تا مسافران بتوانند نان گرم را به راحتی تهیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: فراهم کردن مکان‌های شارژ موبایل، آب جوش صلواتی، توزیع نقشه در میان مسافران حاضر در این بوستان‌ها و مجموعه موارد دیگر را در پارک‌ها و فضای سبز شهری در نظر گرفتیم.

رحیم‌دل با اشاره به مهمان‌نوازی مردم شهر یزد گفت: باید از روحیه مهمان‌نوازی مردم یزد تقدیر کنیم زیرا رفتار با مسافران نوروزی و استقبال از آنها بسیار خوب بوده است.

وی با بیان اینکه امسال جهت راهنمایی و کنترل مباحث ترافیکی بافت تاریخی از اهالی همین منطقه کمک گرفتیم، ادامه داد: در بافت قدیم مردم همکاری لازم با اهالی محل را انجام دادند و خودروهای خود را وارد بافت نکردند و به همین دلیل مشکل خاصی در این زمینه نداشتیم و از مردم تشکر می‌کنیم.

معاون خدمات شهری شهردار یزد از قرار گرفتن پارکینگ‌های مدارس برای پارک خودروها در نقاط مختلف خبر داد و گفت: همکاری بسیار خوبی را از مردم شاهد بودیم و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشت.

وی در ارتباط با میزان رضایت مسافران نوروزی در یزد، گفت: بیشتر مسافرینی که به یزد مراجعه می‌کنند اسکان موقت یک‌روزه و دو روزه دارند و اکثراً از شهر یزد خارج می‌شوند.

رحیم‌دل ادامه داد: مسافران می‌توانند از امکانات بسیار خوب هتل‌ها و مسافرخانه‌های سطح شهر یزد استفاده کنند، البته اکثریت اماکن اقامتی استان یزد با تکمیل ظرفیت روبه‌رو هستند که این موضوع نشان دهنده استقبال بسیار خوب مسافران دارد.

کد خبر 564675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.