سرقت از حساب بانکی به بهانه ابلاغیه قضایی

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری فردی که به بهانه شکوائیه علیه شهروندان، اقدام به ارسال پیامک جعلی و برداشت از حساب آن‌ها می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان و شکایت از برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان در تحقیقات صورت گرفته اظهار کردند پس از دریافت پیامکی تحت عنوان «شکوائیه علیه شما» و ورود به لینک معرفی شده، برنامه‌ای تحت عنوان اپلیکیشن قوه قضائیه را دانلود و مبلغ ۲۰ هزار ریال جهت احراز هویت واریز کرده‌اند و پس از آن متوجه شدند کل موجودی حساب آن‌ها برداشت شده است.

دسترسی اپلیکیشن جعلی به پیامک‌ها و لیست مخاطبان

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد درگاه بانکی که شاکیان از طریق آن اقدام به پرداخت وجه کرده بودند جعلی بوده و اطلاعات حساب بانکی را به سرقت برده است و اپلیکیشن جعلی نیز با دسترسی به پیامک‌ها اقدام به سرقت رمز دوم یک‌بار مصرف کرده است. همچنین این برنامه با دسترسی به لیست مخاطبان تلفن همراه افراد، پیامک مذکور را برای سایر افراد نیز ارسال کرده است.

وی با بیان اینکه با اقدامات تخصصی و فنی کارشناسان، طراح درگاه و اپلیکیشن جعلی دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد، خاطرنشان کرد: پیامک ارسالی از سوی قوه قضائیه با سرشماره ADLIRAN ارسال و فاقد لینک است. همچنین جهت مشاهده ابلاغ الکترونیک قضائی نیاز به واریز وجه نیست و شهروندان صرفاً به سامانه eblagh.adliran.ir مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف خودداری کنند.

کد خبر 564610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.