۵۵ درصد تصادفات نوروزی سهم تک وسیله‌ای‌ها/محدودیت ترافیکی خودروهای سنگین در اصفهان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ۵۵ درصد تصادفات طرح نوروزی سال جاری مربوط به تصادفات تک وسیله‌هایی است که واژگون شده، با شیء ثابتی برخورد کرده یا از جاده خارج شده‌اند، از محدودیت ترافیکی برای تردد خودروهای سنگین طی موج دوم بازگشت مسافران نوروزی، خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس راه استان اصفهان، ۵۵ درصد تصادفات طرح نوروزی سال جاری مربوط به تصادفات تک وسیله‌هایی است که واژگون شده، با شیء ثابتی برخورد کرده یا از جاده خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه مهمترین علت وقوع این حوادث نداشتن توجه به جلو، خستگی، خواب‌آلودگی و شتاب بی مورد رانندگان است، افزود: برابر آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی، استعمال دخانیات، خوردن یا آشامیدنی و استفاده از هرگونه وسایل و تجهیزات نظیر تلفن همراه که منجر به انحراف ذهنی و رفتاری راننده می‌شود، هنگام رانندگی ممنوع است و رانندگان باید توجه کامل به جلو داشته باشند.

محدودیت‌های ترافیکی در موج دوم بازگشت مسافران نوروزی

رئیس پلیس راه استان اصفهان با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی در موج دوم بازگشت مسافران نوروزی، تصریح کرد: به منظور روان‌سازی تردد خودروها در موج دوم بازگشت مسافران نوروزی تمهیدات ویژه‌ای پیش‌بینی شده است که از جمله آنها می‌توان به محدودیت ترافیکی برای خودروهای سنگین اشاره کرد.

وی ادامه داد: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت به استثنا حاملان مواد سوختی، بهداشتی، کالاهای اساسی و دارای مجوز، در تاریخ سیزدهم فروردین‌ماه در جاده‌های اصلی استان اصفهان ممنوع است.

سرهنگ زارع با بیان اینکه ورود و تردد همه خودروهای ترانزیتی از ساعت هفت صبح روز یکشنبه یازدهم فروردین تا ساعت هفت صبح روز شنبه چهاردهم فروردین‌ماه، ممنوع است، اضافه کرد: خودروهای مذکور در سایر ایام طرح نوروزی صرفاً در ساعات روز مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل‌های امن بین‌راهی هستند.

وی خاطرنشان کرد: حمل‌ونقل محصولات ترافیکی که از قبل پروانه عبور اخذ کرده‌اند نیز در تمام راه‌های اصلی برون‌شهری استان اصفهان از ساعت هفت صبح روز جمعه تا دوازدهم فروردین تا ساعات هفت صبح روز دوشنبه پانزدهم فروردین‌ماه، ممنوع است.

کد خبر 564607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.