شیوه‌نامه حضوری شدن مدارس ابلاغ شد

شیوه‌نامه حضوری شدن مدارس از چهاردهم فروردین‌ماه، به ادارات کل آمورش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، دفتر وزارتی در راستای مصوبه اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا و با هدف جبران افت تحصیلی ناشی از تعطیلی مدارس در دوران کرونا و پیشگیری از تبعات جبران‌ناپذیر وضعیت موجود، شیوه‌نامه حضوری شدن مدارس در زمان باقی مانده سال تحصیلی جاری را بهش ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

بر اساس این شیوه‌نامه؛ حضور عوامل اجرایی طبق برنامه هفتگی مدارس الزامی و تمام فعالیت‌های تربیتی و آموزشی مربیان، آموزگاران، دبیران و هنرآموزان در همه مقاطع تحصیلی و تمام دروس به صورت حضوری و با رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، استفاده مناسب از ماسک و تهویه کلاس‌های درس انجام خواهد شد.

متن شیوه‌نامه را اینجا مشاهده کنید.

احمد وحیدی، وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا روز گذشته _ششم فروردین‌ماه_ در نشست هماهنگی بازگشایی مراکز آموزشی در چهاردهم فروردین که با حضور وزیران آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگان وزارت بهداشت برگزار شد، تاکید کرد: همه مدارس و مراکز آموزشی باید از چهاردهم فروردین با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، به برگزاری کلاس‌های حضوری برای همه دانش‌آموزان و دانشجویان اقدام کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه در ستاد ملی مقابله با کرونا، بازگشایی مدارس مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: با توجه به شیب نزولی ابتلا به کرونا و همچنین حجم قابل توجه تزریق واکسن و توجیه مدیران مدارس و رؤسای مراکز آموزشی، شرایط برای برپایی حضوری کلاس‌ها فراهم شده است.

وحیدی خاطرنشان کرد: بر اساس جمع‌بندی انجام شده، دانش‌آموزان باید با الزام استفاده از ماسک، در کلاس‌های درس حاضر شوند. مدیران مدارس هم نظام مراقبت بهداشتی را افزایش دهند و در صورتی که دانش‌آموزی دچار علائم بیماری بود، از دیگران جدا شود.

وی همچنین تاکید کرد: همه مدارس باید از سیستم تهویه مناسب برخوردار باشند و تزریق واکسن کرونا مورد تاکید و تشویق مدیران مدارس قرار گیرد.

کد خبر 564602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.