اهمیت برنامه‌ریزی برای مشارکت شهروندان در مدیریت شهری

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: لازم است شورای اسلامی شهر تهران زمینه‌های بیشتر مشارکت فراگیر شهروندان در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهروندان نقش مؤثری در زندگی شهرنشینی دارند و با اقدامات و فعالیت‌های مختلف می‌توانند در شکوفایی و پویایی شهر کمک‌کننده باشند و سبب تغییر چهره و پویایی شهر خواهد شد.

میثم مظفر نیز در این خصوص اظهار کرد: شهر، زیست بومی برای زندگی و رشد انسان‌ها به سمت تعالی و کمال و شکوفایی استعدادها در عرصه فردی و اجتماعی است و این رشد هنگامی میسر می‌شود که همگی در فرآیند مدیریت شهر نقش‌آفرین بوده است و دارای احساس مسئولیت جمعی باشند.

وی مشارکت مستقیم شهروندان در عرصه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، نظارت و دخیل کردن در اجرای پروژه‌ها را از دغدغه‌های خود در این دوره شورای اسلامی شهر دانست و تاکید کرد: اینکه چه مسئله‌ای اساساً در دستور کار شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری قرار بگیرد، ایده‌ها و راه حل‌های نخبگان و مردم در فرآیند جمع‌سپاری مسائل شهر، احصا شود، گام مؤثری در جهت رسیدن به شهری در مسیر پیشرفت پایدار است.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: لازم است شورای اسلامی شهر تهران زمینه‌های بیشتر مشارکت فراگیر شهروندان در برنامه‌ریزی و مدیریت شهر را فراهم کند تا شهروندان برای شهر شأن تصمیم‌گیرنده داشته باشند.

کد خبر 564585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.