ثبت‌کنندگان آگهی آنلاین مراقب پیامک‌های کلاهبرداری باشند

رئیس پلیس فتای استان کردستان گفت: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک جعلی از طرف سایت‌های واسط فروش کالای دست دوم به ثبت‌کنندگان آگهی در این سایت‌ها، آن‌ها را به درگاه فیشینگ بانکی هدایت و اطلاعات بانکی‌ آن‌ها را سرقت می‌کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ مهدی دانش‌پور، اظهار کرد: کلاهبرداران سایبری با رصد سایت‌های واسط خرید و فروش و دیدن آگهی ثبت‌شده شهروندان در این سایت‌ها، خود را کارشناس سایت مذکور معرفی می‌کنند و از شهروند می‌خواهند برای ثبت آگهی مبلغ ناچیزی را واریز کنند و با ارسال یک لینک آلوده، فرد را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت می‌کنند.

وی افزود: درگاه بانکی معرفی‌شده در این پیام‌ها فیشینگ بوده و با ورود کاربر به این درگاه‌ها اطلاعات بانکی وی به سرقت می‌رود و پس از سرقت اطلاعات بانکی، اقدام به برداشت وجه به‌صورت غیرمجاز از حساب بانکی کاربران می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان کردستان گفت: درج آگهی در سایت‌های واسط رایگان است، اما اگر کاربری بخواهد آگهی وی به صورت ویژه در این سایت‌ها به نمایش در آید باید هزینه‌ای پرداخت کند که در همان زمان درج آگهی باید این گزینه را انتخاب و از طریق درگاه بانکی معرفی شده در سایت نسبت به پرداخت هزینه اقدام کند.

ثبت‌کنندگان آگهی آنلاین مراقب پیامک‌های کلاهبرداری باشند

وی تاکید کرد: ثبت‌کنندگان آگهی در سایت‌های واسط به هیچ عنوان و در پی دریافت پیامک هزینه، اقدام به واریز وجه از طریق درگاه بانکی ارسال شده در پیامک نکنند؛ چرا که احتمال فیشینگ بودن درگاه ارسالی وجود دارد.

سرهنگ دانش‌پور گفت: شهروندان دقت کنند که آدرس درگاه‌های اصلی بانک‌ها به دامنه shaparak.ir منتهی می‌شود و باکمی دقت و هوشیاری می‌توانند درگاه‌های پرداخت جعلی را شناسایی کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به این که آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به‌صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرایم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وب‌سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

کد خبر 564547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.