آیا ابتلا همزمان به آنفلوآنزا و کرونا خطر مرگ‌ومیر را افزایش می‌دهد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ابتلای همزمان به دو بیماری آنفلوانزا و کرونا خطر مرگ‌ومیر را دو برابر می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی خطر مرگ‌ومیر ناشی از ابتلای همزمان به دو بیماری آنفلوانزا و کرونا مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل به این هدف، ۶۹۶۵ فرد بستری شده در بیمارستان که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند، ۲۲۷ نفر آن‌ها به ویروس آنفلوانزا نیز مبتلا شده بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد ۲۲۷ فرد مورد بررسی در این مطالعه که همزمان به ویروس کرونا و آنفلوانزا آلوده شده بودند، بیشتر از دیگران در معرض علائم جدی و شدید بیماری قرار گرفتند. همچنین، خطر مرگ‌ومیر در میان این گروه از افراد دو برابر افزایش پیدا کرده بود. محققان به این نتیجه رسیدند افرادی که همزمان به دو ویروس کرونا و آنفلوانزا مبتلا شده‌اند، چهار برابر بیشتر از دیگران به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز پیدا کردند، در حالی که خطر مرگ‌ومیر در میان این افراد ۲.۴ برابر بیشتر بوده است.

به گفته محققان، لازم است افرادی که به دلیل مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ در بیمارستان بستری می‌شوند، باید آزمایش آنفلوانزا نیز انجام دهند، زیرا ابتلاء همزمان به هر دو ویروس خطرناک است و خطر مرگ را افزایش می‌دهد. متخصصان توصیه کرده‌اند که افراد به صورت کامل واکسینه شوند و دوز تقویتی هر دو ویروس کرونا و آنفلوانزا را دریافت کنند تا خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کاهش پیدا کند.

نتایج این مطالعه در مجله Lancet منتشر شده است.

کد خبر 564534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.