ورود شستا به مدار صعودی و کمک به روند بازار

بازار امروز نیز مانند سایر روزهای ابتدایی بهار سرسبز بود و توانست ۱۴ هزار واحد قدم رو به جلو بردارد، در بازار امروز نماد بزرگ شستا نیز به کمک شاخص کل آمد و هزار ۷۰۰ واحد به روند صعودی کمک کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بازار بورس تهران با رشد ۱۴ هزار ۹۹۲ واحدی به سطح یک میلیون ۴۱۸ هزار واحد رسید، شاخص کل هم وزن با رشد شش هزار ۸۵۷ واحدی در سطح ۳۶۰ هزار ۳۴۰ واحد قرار گرفت، شاخص کل بازار رشد ۱.۰۷ درصدی و شاخص هم‎وزن رشد ۱.۹۴ درصدی را تجربه کردند.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۳۴۶

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۳۰

ورود شستا به مدار صعودی و کمک به روند بازار

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس ۵۰ هزار ۳۴۰ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس ۱۱ میلیارد ۲۸۳ میلیون برگه سهم بود.

شاخص‌ها

ورود شستا به مدار صعودی و کمک به روند بازار

تحلیل تکنیکال شاخص‌کل

ورود شستا به مدار صعودی و کمک به روند بازار

حمایت: یک میلیون ۳۵۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۴۵۰ هزار واحد

پیش بینی: مقاومت مهمی به جز یک میلیون ۴۵۰ هزار واحد در پیش روی شاخص نیست و برآورد می‌شود بتواند به راحتی به این سطح برسد.

ارز ترجیحی دارو حذف شد

وزیر بهداشت با بیان اینکه ارز ترجیحی دارو در سال جاری حذف شده است؛ گفت: باید پژوهش‌ها را به سمت دانش‌بنیان شدن پیش ببریم.

وی گفت: در سال جاری در موضوع دارو، ارز ترجیحی برداشته شده و شرکت‌ها دیگر معطل دریافت مواد اولیه با ارز ترجیحی نیستند زیرا پروسه‌ای زمان بر بود. در موضوع واکسن کرونا نیز پیشرفت زیادی داشتیم.

اخبارشرکت‌ها

غزر سال نه چندان جذاب خود را با فروش ۱۹۰ میلیاردی در اسفند به اتمام رساند

زر ماکارون در حالی در سال گذشته هر ماه درآمد ۱۶۱ میلیارد تومانی را داشته که در سال جاری در سه فصل ابتدایی فروش‌های ۱۹۲، ۲۱۲ و ۱۸۳ میلیاردی را برای هر ماه ثبت کرده بود و در زمستان هم فروش‌های ۱۸۴، ۱۵۹ و ۱۹۰ میلیاردی را گزارش کرد. جمع درآمد شرکت در ۱۲ ماهه امسال ۲,۳۰۰ میلیارد تومان است که رشد تنها ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

متوسط نرخ فروش در سال ۹۸ و ۹۹ به ترتیب برای ماکارونی رشته‌ای برابر ۵,۳۰۰ و ۸,۹۰۰ تومان بوده که در سال جاری تنها با ۸ درصد رشد به ۹,۶۰۰ تومان رسیده است. به نظر تا زمانی آزادسازی نرخ گندم و آرد در این صنعت اتفاق نیفتاده باشد انتظار رشد درآمدهای غزر را نباید داشته باشیم.

شخارک در اسفند عملکرد نسبتاً خوبی داشته است

شرکت در اسفند ۴۹,۳۵۰ تن متانول و ۱۶,۶۵۸ تن LPG تولید کرده و به این ترتیب مجموع تولیدات متانول به ۶۲۵,۴۵۹ تن و LPG به ۲۶۹,۶۷۳ تن رسیده است. تولیدات سال ۹۹ این دو گروه محصول به ترتیب ۲۴۳,۸۲۲ و ۶۳۷,۱۳۳ تن بوده است. فروش این ماه شرکت شامل ۱۴,۴۱۴ تن متانول و ۲۰,۴۲۵ تن LPG می‌باشد. مجموع فروش این دو گروه محصول در سال ۱۴۰۰ به ۵۷۸,۱۴۰ و ۳۰۸,۱۳۹ تن رسیده و در سال ۱۳۹۹، ۶۷۲,۵۵۷ و ۲۱۴,۳۶۰ تن بوده است.

با فروش ۴۹۷ میلیارد تومانی اسفند، مجموع فروش سال به ۹,۲۸۱ میلیارد تومان رسیده است. در سال ۹۹ فروش شرکت ۵,۱۷۱ میلیارد تومان بوده است. نرخ فروش متانول شرکت در اسفند و بهمن به ترتیب ۷۳,۱۲۹ و ۸۴,۸۷۹ ریال گزارش شده، فروش شرکت در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب با نرخ ۵۲,۵۶۶ و ۷۸,۲۹۴ ریال انجام شده است.

دست پر هرمز در گزارش ماهانه اسفند

فولاد هرمزگان در فصل اول و دوم هر ماه به ترتیب ۱,۷۵۰، ۱,۶۸۰ میلیارد فروش داشته است. در پاییز متوسط فروش ۲,۰۵۰ میلیاردی روانه کدال کرده است و در دی و بهمن ۱,۶۰۰ و ۱,۷۰۰ میلیارد فروخت و در اسفند رقم فوق العاده ۲,۴۰۰ میلیاردی را دارد. متوسط تولید در دو سال گذشته به طور متوسط هر ماه ۱۲۶ و ۱۲۱ هزار تن بوده است. در بهار متوسط تولید ۱۳۰ هزار تن و در تابستان به دلیل قطعی برق ۷۶ هزار تن بود و متوسط پاییز ۱۴۳ و دی و بهمن ۱۴۴و ۱۰۶ هزار تن است و اسفند رقم عالی ۱۴۲ هزار تنی را گزارش کرده است.

موجودی اول سال شرکت در سال ۱۴۰۰ برابر ۱۶۷ هزار تن بوده است، فروش ۹ ماهه شرکت ۱,۰۴۰ هزار تن بوده و با فروش ۱۰۰ ،۱۱۱ و ۱۶۸ هزار تنی زمستان موجودی انبار را به ۱۸۸ هزار تن رسانده است. نرخ فروش اسلب فولاد هرمزگان در سال ۹۹ برابر ۹,۱۰۰ تومان برای هر کیلو بوده است که در سه ماهه ابتدایی ۱۴,۲۰۰ تومان و در سه ماهه دوم و سوم برابر ۱۶,۰۰۰ و ۱۵,۸۰۰ تومان بوده است و در دی ۱۵,۷۰۰ تومان و بهمن ۱۴,۹۰۰ تومان و اسفند ۱۳,۹۰۰ تومان است.

شغدیر سال مالی خوب خود را در اسفند با فروش ۴۵۰ میلیاردی تکمیل کرد

مقدار تولید شرکت در ۱۲ ماهه به طور متوسط ۹ هزار تن بود که در اسفند هم ۱۰ هزار تن تولید دارد. تولید سال گذشته ۱۲۰ هزار تن و سال جاری ۱۰۸ هزار تن است.

در ۱ یک ماههامسال ۹۶ هزار تن فروش گزارش شده است که با فروش ۱۲ هزار تنی اسفند جمع فروش به ۱۰۸ هزار تن رسیده است. فروش سال جاری افت ۱۱ درصدی نسبت به سال گذشته دارد. در فصل اول و دوم فروش‌های ۲۶۲ و ۳۱۵ میلیاردی را برای هر ماه ثبت کرده بود.در پاییز ۳۵۳ میلیارد بود. در دی و بهمن ۳۰۳ و ۴۰۶ میلیارد بود و در اسفند هم سال را با فروش عالی ۴۵۰ میلیاردی به پایان رسانده است. فروش سال جاری رشد ۵۳ درصدی نسبت به سال گذشته دارد. متوسط نرخ انواع محصول در سال گذشته ۲۱ هزار تومان به ازای هر کیلو بوده است که در سال ۱۴۰۰ در ۱۲ ماهه به ۳۶ هزار تومان رسید و در بهمن و اسفند ۳۸ و ۳۶ هزار گزارش شده است

شفا: شرکت سرمایه گذاری شفادارو طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ از محل واگذاری سهام درآمدی حاصل نکرده است. شفا با سرمایه ثبت شده ۲,۷۱۲,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ از محل سود سهام محقق شده ۴۰,۲۶۶ میلیون ریال درآمد داشته است. شرکت در انتهای اسفند ماه چندین شرکت با بهای تمام شده ۲,۴۶۵,۵۲۰ میلیون ریال در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد ۱,۰۸۱ درصد به مبلغ ۲۹,۱۲۴,۶۵۹ میلیون ریال رسیده است.

دالبر: شرکت البرز دارو طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ معادل ۱,۳۶۴,۷۴۴ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۹۱ درصد افزایش داشته است.«دالبر» با سرمایه ثبت شده ۳,۰۸۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۱۴,۷۹۰,۵۷۴ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۸ درصد رشد داشته است.

فاسمین: شرکت کالسیمین طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ معادل ۵,۹۶۷,۷۲۶ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۳۵۶۹ درصد افزایش داشته است.«فاسمین» با سرمایه ثبت شده ۶,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۳۱,۸۲۱,۴۷۶ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۳ درصد رشد داشته است.

خاهن: شرکت آهنگری تراکتور سازی ایران طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ معادل ۱,۰۳۴,۹۸۳ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشته است.«خاهن» با سرمایه ثبت شده ۱۴,۴۱۸,۶۰۷ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۱۲,۰۰۸,۲۶۰ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد رشد داشته است.

شکربن: شرکت کربن ایران طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ معادل ۱,۲۲۹,۲۶۷ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۲۴ درصد افزایش داشته است.«شکربن» با سرمایه ثبت شده ۲۵۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۱۰,۱۰۰,۴۳۶ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد رشد داشته است.

زسپاها: شرکت کشت صنعت مجتمع امداد سپاهان گلدشت طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ معادل ۱۶۲,۹۲۰ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش داشته است.«زسپاها» با سرمایه ثبت شده ۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد سه ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ مبلغ ۵۵۸,۱۸۸ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد رشد داشته است.

وامید: شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ از محل واگذاری سهام درآمدی حاصل نکرده است. وامید با سرمایه ثبت شده ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد دو ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۱۰/۳۰ از محل سود سهام محقق شده درآمدی حاصل نکرده است. شرکت در انتهای اسفند ماه چندین شرکت با بهای تمام شده ۱۲۶,۳۲۵,۷۷۷ میلیون ریال در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد ۱,۶۷۷ درصد به مبلغ ۲,۲۴۵,۴۲۸,۵۹۲ میلیون ریال رسیده است.

پارتا: شرکت مجتمع صنعتی آرتاویل تایر طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ معادل ۱,۳۷۲,۵۴۷ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره یک ماهه مشابه ماه قبل ۹ درصد کاهش داشته است.«پارتا» با سرمایه ثبت شده ۲,۲۰۲,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۱۵,۱۹۳,۳۰۰ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه ماه قبل ۱۰ درصد رشد داشته است.

بازارهای جهانی

رشد پنج درصدی سود صنعتی چین در دو ماه نخست ۲۰۲۲

تازه‌ترین آمارهای رسمی نشان می‌دهد سود شرکت‌های صنعتی چین طی ماه‌های ژانویه و فوریه با افزایش پنج درصدی نسبت به سال قبل روبرو شده است. به گزارش رویترز، افزایش سود شرکت‌های صنعتی چین نشانه دیگری از بهبود اوضاع اقتصادی این کشور است، با این حال چشم‌انداز اقتصادی چین تحت تأثیر جنگ اوکراین و بحران کووید ۱۹ همچنان با ابهاماتی همراه است.

انجمن ملی آمار چین اعلام کرد: سود شرکت‌های صنعتی طی ژانویه و فوریه ۲۰۲۲ با رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. این رقم در ماه دسامبر نیز به ۴.۲ درصد رسیده بود.

افزایش سود شرکت‌های فعال در بخش انرژی و مواد خام و اولیه تأثیر زیادی بر رشد سود بخش صنعتی چین داشته است. سایر آمارهای رسمی نیز نشانگر افزایش تولیدات صنعتی، خرده فروشی و تشکیل سرمایه ثابت در دو ماه نخست ۲۰۲۲ میلادی بوده است.

نفت

قیمت نفت در روز دوشنبه حدود چهار دلار سقوط کرد. نگرانی‌های ناشی از کند شدن تقاضای سوخت در چین پس از اینکه مقامات شانگهای اعلام کردند که شرکت‌ها را برای آزمایش کووید -۱۹ طی ۹ روز تعطیل خواهند کرد، افزایش یافت.

بازار هفته دیگری از ابهام را آغاز کرد از یک طرف تداوم جنگ بین اوکراین و روسیه، دومین صادرکننده بزرگ نفت خام جهان، و گسترش قرنطینه‌های مرتبط با کووید در چین، بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، تحت تأثیر قرار داد. بهای معاملات آتی نفت برنت تا ۱۱۶.۰۰ دلار در هر بشکه کاهش یافت و ۳.۸۸ دلار یا ۳.۲ درصد کاهش پیدا کرد.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI)به کمترین میزان ۱۰۹.۳۰ دلار در هر بشکه رسید و ۳.۹۲ دلار یا ۳.۴ درصد کاهش یافت.

هر دو معیار نفتی در روز جمعه ۱.۴ درصد افزایش یافتند و اولین رشد هفتگی خود را در سه هفته اخیر به ثبت رساندند، برنت بیش از ۱۱.۵ درصد و WTI ۸.۸ درصد افزایش یافت. پس از اینکه در شانگهای یک رکورد روزانه جدید برای عفونت‌های بدون علامت COVID-۱۹ گزارش شد مقامات شانگهای روز یکشنبه اعلام کرد همه شرکت‌ها و کارخانه‌ها تولید را به حالت تعلیق در می‌آورند یا از نیروها می‌خواهند که دورکاری کنند.

روز جمعه، حوثی‌های یمن اعلام کردند که حملاتی را به تأسیسات انرژی عربستان انجام داده‌اند و عربستان سعودی اعلام کرد که ایستگاه توزیع فرآورده‌های نفتی آرامکو در جده مورد اصابت قرار گرفت که باعث آتش‌سوزی در دو مخزن ذخیره‌سازی شد، اما تلفات جانی نداشت.

اوپک پلاس قرار است روز پنجشنبه با یکدیگر دیدار کنند. اوپک پلاس تاکنون در برابر درخواست‌های کشورهای مصرف کننده بزرگ از جمله ایالات متحده برای افزایش تولید مقاومت کرده است. این گروه از آگوست تا کنون هر ماه تولید خود را ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داده است تا کاهش تولید خود را در زمانی که همه‌گیری کووید -۱۹ به تقاضا آسیب رساند، جبران کند.

نقشه بازار

ورود شستا به مدار صعودی و کمک به روند بازار

کد خبر 564456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.