نیاز استان به ۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش و ثابت

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری اصفهان با بیان اینکه ۹ پیشران اقتصادی برای استان مصوب شده است، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۸۱ هزار سهمیه اشتغال برای استان اصفهان مشخص کرده است و طبق برآوردها به ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش و به همین میزان سرمایه ثابت نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیررضا نقش امروز دوشنبه_ هشتم فروردین‌ماه_ در گردهمایی یک روزه فرمانداران استان اصفهان با معاونت‌ها و مدیران کل استانداری، اظهار کرد: تمام فرمانداران باید برای تحقق شعار سال، به ویژه تولید و اشتغال پایدار به شکلی مضاعف تلاش کنند.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۸۱ هزار سهمیه اشتغال برای استان اصفهان مشخص کرده است و طبق برآوردها به ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش و به همین میزان سرمایه ثابت نیاز داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: به منظور اجرای طرح‌های توسعه‌ای، اختصاص تسهیلات بانکی در بهترین حالت، ۴۰ درصد و آورده سرمایه‌گذار ۶۰ درصد خواهد بود.

نقش با بیان اینکه ۹ پیشران اقتصادی برای این استان پهناور لحاظ و مصوب شده است، ادامه داد: احداث بندر خشک در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۶۰۰ هکتار در حومه کوهپایه، در شورای برنامه‌ریزی مصوب شده است.

وی تصریح کرد: ایجاد چهار منطقه اقتصادی خودرویی در لنجان، شهرک گلخانه‌ای در شرق، توسعه شرکت پاتله در شهرضا و دهاقان، شهرک پوشاک در منطقه کمشچه برخوار و کارخانه نوآوری هوشمند در خیابان امام خمینی به عنوان پیشران‌های مهم و مؤثر در رونق تولید و اقتصاد، در دستور کار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری اصفهان به احداث شهرک طلا و جواهر اصفهان اشاره کرد و گفت: ۱۵ سال از طرح پیشنهادی این شهرک می‌گذرد اما هنوز اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

نقش، احداث شهرک عناصر معدنی در نائین و انارک را اقدامی راهبردی و بزرگ عنوان و تاکید کرد: ۹۶ عنصر شیمیایی در این نقطه از استان شناسایی شده است اما تا این لحظه هیچ اقدامی برای استخراج و کاربردی کردن آنها انجام نشده است.

وی افزود: درصدد هستیم در قالب برنامه چهارساله طرح‌های نیمه‌تمام را تکمیل کنیم و در این مسیر با همه توان برای رفع موانع تولید، دریافت تسهیلات و سرمایه‌گذاری تلاش خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری اصفهان به فرمانداران توصیه کرد: ظرفیت‌های منطقه‌ای و شهرستانی را بشناسند و نسبت به توسعه زیرساخت‌ها اقدام کنند.

نقش گفت: مجوزهای صادر شده یا طرح‌هایی که هنوز روی زمین مانده و عملیاتی نشده است، باید تعیین تکلیف شود و در اولویت کاری مسئولان برای سال جاری باشد.

به گزارش ایمنا، تعیین ۸۱ هزار سهمیه ایجاد شغل در جای جای استان اصفهان، حمایت از سرمایه گذاری‌ها در بخش تولید، تاکید بر اتمام طرح‌های نیمه‌تمام و توجه خاص به محرومیت‌زدایی از جمله مباحث مطرح شده در گردهمایی یک روزه فرمانداران استان اصفهان با معاونت‌ها و مدیران کل استانداری این استان بود.

کد خبر 564396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.