تلاش شهر رومانیایی برای حذف خودروها از خیابان‌ها

شهرداری باکائو، ۲۳ میلیون یورو به سیستم حمل‌ونقل عمومی هوشمند و خطوط دوچرخه سواری اختصاص خواهد داد تا ساکنان را به کنارگذاشتن خودروهای شخصی ترغیب کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لوسیان دانیل استانسیو ویزیتو، شهردار باکائو در رومانی، از تلاش جدید این شهر برای بازسازی سیستم حمل‌ونقل عمومی خبر داد. این پروژه از دو بخش تشکیل شده است که یکی بر زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری و دیگری بر سیستم حمل‌ونقل عمومی تمرکز دارد. این ابتکار حدود ۲۳ میلیون یورو هزینه خواهد داشت و به گفته شهردار، پروژه جدید یک سرمایه‌گذاری برای تحرک آینده باکائو خواهد بود.

شهرداری اعلام کرده است که باکائو بیش از هفت میلیون یورو در دو مسیر دوچرخه سواری مرکز شهر سرمایه‌گذاری خواهد کرد که یکی از آن‌ها تا فرودگاه امتداد دارد. این پروژه از طریق بودجه صندوق اروپا تأمین می‌شود و باید به مردم محلی کمک کند تا متقاعد شوند که دوچرخه‌سواری گزینه مناسبی برای تردد در شهر است.

تلاش شهر رومانیایی برای حذف خودروها از خیابان‌ها

مقامات همچنین بر یک سیستم مدیریت ترافیک هوشمند و کریدورهای ترافیکی غیرموتوری تمرکز خواهند داشت. پروژه مدیریت ترافیک هوشمند حدود ۱۶ میلیون یورو هزینه خواهد داشت و شامل سه جز اصلی بازسازی زیرساخت‌ها در تقاطع‌ها، نصب فیبر نوری برای سیستم نظارت مستقر در مرکز تجاری و ساخت پیاده‌روها است.

لوسیان دانیل استانسیو-ویزیتو توضیح داده است که سیستم حمل‌ونقل عمومی مدرن باید در ترغیب شهروندان به کنار گذاشتن خودروهای خود به نفع وسایل حمل‌ونقل جایگزین کمک کند.

شهردار باکائو معتقد است که انتقال حرکت شهری مدرن باید همیشه بر گزینه‌های جایگزین برای خودروی شخصی تمرکز کند. شهردار امیدوار است که آینده سفر و رفت‌وآمد در باکائو کاملاً با حمل‌ونقل عمومی، دوچرخه، اسکوتر و خودروهای الکتریکی انجام بشود.

استانسیو-ویزیتو معتقد است که این چشم‌انداز موضوع محقق می‌شود زیرا اروپا شاهد افزایش روزانه قیمت سوخت است و این دلیل کافی برای کنار گذاشتن خودروی شخصی برای حداقل یک روز یا یک هفته به نفع وسایل جایگزین است.

تلاش شهر رومانیایی برای حذف خودروها از خیابان‌ها

کد خبر 564377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.