تبدیل تصاویر دو بعدی به صحنه‌ای سه‌ بعدی فقط در چند ثانیه

نسخه آزمایشی مدل هوش مصنوعی انویدیا می‌تواند تنها در عرض چند ثانیه تصاویر دوبعدی را به صحنه‌ای سه‌بعدی تبدیل کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، انویدیا فناوری جدیدی به نام Neural Radiance Field یا NeRF را توسعه می‌دهد که به کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی، عکس‌های دوبعدی را به صحنه‌های سه‌بعدی تبدیل می‌کند. فناوری Instant NeRF انویدیا، مدل رندر میدان درخشندگی عصبی است، که در سال ۲۰۲۰ میلادی توسعه یافته است.

این فناوری از رنگ و شدت نور عکس‌های دوبعدی مختلف برای اتصال این تصاویر و درون‌یابی آنچه که در عکس‌های دو بعدی ثبت نشده است، استفاده می‌کند و در عرض چند ثانیه صحنه‌های سه‌بعدی کامل تولید می‌کند. فناوری Instant NeRF علاوه بر تصاویر، به اطلاعاتی در مورد موقعیت دوربین نیز نیاز دارد. انویدیا ادعا می‌کند که فناوری ذکر شده یکی از سریع‌ترین مدل‌های توسعه‌یافته در این زمینه در نظر گرفته می‌شود.

فناوری Instant NeRF برای ایجاد آواتارها یا صحنه‌هایی برای جهان‌های مجازی، نشان دادن افراد شرکت‌کننده در کنفرانس‌های ویدئویی به صورت سه‌بعدی یا بازسازی صحنه‌ها برای نقشه‌های دیجیتال سه‌بعدی، استفاده خواهد شد. همچنین، می‌توان از این فناوری در زمینه‌های معماری و سرگرمی و تولید مدل‌های سه‌بعدی از محیط‌های واقعی نیز استفاده کرد.

محققان انویدیا ادعا می‌کنند که فناوری Instant NeRF صحنه‌های سه‌بعدی با وضوح ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰ پیکسل را فقط در عرض چند ۱۰ میلی‌ثانیه تولید می‌کند. به نظر می‌رسد که رندرهای NeRF به سرعت در حال فراگیر شدن هستند و این فناوری در سال‌های آینده تأثیرات قابل توجهی در دنیای واقعی خواهند داشت.

کد خبر 564321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.