اصفهان میزبان خوبی برای مسافران نوروزی است

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر گفت: امسال شهرداری اصفهان و سازمان‌های وابسته تلاش می‌کنند تا بتوانند میزبانی مناسب و خوبی از مسافران نوروزی داشته باشند و تا پایان ایام تعطیلات این اتفاق روز به روز بهتر و قوی‌تر اتفاق بیفتد.

احمد رضا مصور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره اقدامات ستاد سفرهای نوروزی شهر اصفهان، اظهار کرد: برنامه‌های مجموعه پذیرایی از مسافران نوروزی یک کار جمعی است، بخش عمده‌ای از زحمات ارائه این نوع خدمات را شهرداری و ستاد سفر بر عهده دارد و بخش‌های دیگر نیز در ارائه این نوع خدمات به مسافران نوروزی دخیل هستند.

وی اضافه کرد: بخش‌هایی مانند آموزش و پرورش، بهداشت، نیروی انتظامی، راهور و تمام افرادی که در ستاد سفر به طور رسمی عضو هستند، باید بر اساس قانون برای ارائه این نوع خدمات به مسافران نوروزی کمک‌های لازم را داشته باشند.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: با مساعدت تمام بخش‌ها این اتفاق خوشایند در اصفهان رخ می‌دهد تا مسافران نوروزی بدون دغدغه وارد اصفهان شده و بعد از تمام شدن سفر با رضایت کامل از این کلانشهر خارج شوند.

وی با بیان اینکه وجود هر نوع نقصی در ارائه خدمات به مسافران نوروزی باعث می‌شود که اصفهان زیر سوال برود، ادامه داد: اگر که این اتفاق عمق یابد، می‌تواند منجر به یک نوع مهجوریت شهر اصفهان نسبت به سفرهای نوروزی و سفرهای مواقع تعطیل باشد و تمام شهروندان آگاه هستند که اصفهان شهری است که بخش عمده‌ای از اقتصاد آن به حضور گردشگران وابسته شده است.

مصور با تاکید به اینکه در دو سال اخیر شیوع ویروس کرونا اجازه پذیرایی از مسافران نوروزی را به کلانشهر اصفهان نداده است، گفت: دو سال است که کرونا اجازه نداد که اصفهان از مسافران نوروزی پذیرایی کند و همکاران مدیریت شهری در این بخش تلاش زیادی کردند تا بتوانند خود را به زمان‌بندی لازم برسانند.

وی خاطرنشان کرد: البته ستاد کرونا بسیار دیر اجازه برقراری ستاد تسهیلات سفر را صادر کرد و همکاران مدیریت شهری با یک تأخیر زمانی حدود دو و نیم ماهه فعالیت‌ها را در این بخش شروع کردند.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: طبیعی است با این اتفاقات و زمان کم گاهی نیز نواقصی به چشم می‌خورد، البته مسئولان در تمام بخش‌های شهرداری و نهادها و سازمان‌های وابسته تلاش بی‌وقفه‌ای دارند تا ارائه خدمات و انجام این فعالیت‌ها به حد مطلوب خود برسند.

وی ادامه داد: امسال نکته ملموس این است که به لحاظ جدید بودن مسئولان در استان، شهرستان‌ها و شهر اصفهان تا حدودی هماهنگی‌ها کم است و امید است که در آینده این مشکلات کاهش یابد و برقراری هماهنگی تقویت شود.

ضرورت تحقق شعار اصفهان من شهر زندگی

مصور با تاکید بر اینکه مبرهن است که مثل همیشه شهر اصفهان میزبان مناسبی برای مسافران نوروزی است، اظهار کرد: امسال نیز مدیریت شهری، شهرداری اصفهان و سازمان‌های وابسته تلاش می‌کنند تا بتوانند میزبان مناسب و خوبی برای پذیرایی از مسافران نوروز باشند و تا پایان ایام تعطیلات این اتفاق روز به روز بهتر و قوی‌تر اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه نباید فراموش کنیم در ایام تعطیلات درست است که اصفهان میزبان میهمانان نوروزی است، اما باید بدانیم شهروندان اصفهان نیز در شهر حق لذت بردن از زیبایی‌های بهار را دارند، گفت: به همین دلیل شهرداری برنامه‌ها و جشن‌ها مانند برگزاری مراسم در پارک غدیر، ناژوان و در مکان‌های متفاوت دیگر را برای شهروندان در نظر گرفته است و امیدواریم شهروندان اصفهانی نیز بتوانند به خوبی از آن بهره‌مند شوند.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص فضاسازی‌های شهری، تصریح کرد: شعار مجموعه مدیریت شهری جدید از ابتدا این بوده است که اصفهان حق زندگی دارد و باید "شهر زندگی" باشد، ملزومات این شهر برای "شهر زندگی "علاوه بر بنیان‌های درست فکری و عقیدتی مظاهر زندگی، پویایی، تفریح و رفاه است.

وی خاطرنشان کرد: همکاران تلاش کردند در فضاسازی‌های شهری روحیه نشاط را که در پایان دوره کرونا لازم است به شهر الهام کنند تا شهروندان اندکی از روحیه‌های کسل مربوط به دوران‌های سخت گذشته دور شوند و هر مکانی را که نظاره می‌کنند با فضایی شاداب و باصفا مواجه شوند.

مصور با تاکید به اینکه امید است که مجموعه این زحمات در جای خود مورد توجه شهروندان اصفهان و میهمانان نوروزی قرار گیرد، گفت: قطعاً اگر اشکالی نیز در ارائه خدمات وجود دارد به مرور این نقص‌ها برطرف می‌شود، هموطنان و شهروندان باید بدانند همیشه ارائه این نوع خدمات نقص‌هایی را نیز به همراه دارد و در برنامه‌های نوروزی امسال تاکنون این نقص‌ها بسیار کم بوده است.

کد خبر 564263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.