تفاوت سرماخوردگی و کرونا امیکرون چیست؟

متخصصان معتقدند که سرگیجه و خستگی جز علائم هشداردهنده اولیه کرونا امیکرون است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، واکسیناسیون خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش داده است، بنابراین علائم ابتلاء به کرونا امیکرون در میان افرادی که کاملاً واکسینه شده‌اند، به راحتی با علائم بیماری سرماخوردگی اشتباه گرفته می‌شود. آمار و ارقام ارائه شده نشان می‌دهد که تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ در بریتانیا و دیگر نقاط جهان به دلیل شیوع سویه امیکرون و زیرسویه‌های آن، دوباره در حال افزایش است.

نتایج بررسی‌های انجام شده حاکی از این است که علائم کلیدی ابتلاء به کرونا امیکرون شامل سرفه، آبریزش بینی، خستگی، گلودرد، سردرد، درد عضلانی، تب و عطسه می‌شود. بنابراین تشخیص کرونا امیکرون از بیماری سرماخوردگی بسیار دشوار شده است. در نظر گرفتن علائم مخصوص کرونا امیکرون به تشخیص آن کمک می‌کند.

به گفته متخصصان، دو علامت اولیه هشدار دهنده کرونا امیکرون شامل سرگیجه و خستگی می‌شود. خستگی ناشی از کرونا امیکرون فراتر از احساس خستگی معمولی است و ممکن است با سردرد، بدن درد، ضعیف شدن عضلات، تاری دید و از دست دادن اشتها همراه باشد. زمانی که سویه امیکرون برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، خستگی یکی از علائم اصلی این سویه در نظر گرفته شده بود.

کد خبر 564253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.