۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
"نوید بهار" در فضای شهری تبریز

همزمان با فرارسیدن سال جدید برنامه‌های شاد و متنوعی در قالب آیین‌های سنتی و جشن‌های مناسبتی در کلان‌شهر تبریز تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به دنبال ایجاد شور و نشاط بهاری شهرداری تبریز فرارسیدن سال جدید را با اجرای برنامه‌ها شاد و متنوع جشن گرفت که از جمله می‌توان به حرکت کاروان "نوید بهار" در هشت نقطه از شهر تبریز، شامل پیاده‌راه تربیت، پیاده‌راه ارک، مجتمع ایپک پالاس، مجتمع ستاره باران، خیابان انقلاب، پیاده‌راه ولیعصر، خیابان ملازینال و مجتمع لاله پارک اشاره کرد.

موزه‌های سه‌گانه شهرداری تبریز در اختیار مسافران و شهروندان

محمدرضا عیوضی، سرپرست اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز در این باره به خبرنگار ایمنا می‌گوید: موزه شهر و شهرداری، اولین موزه شهرداری تبریز است که مجوز فعالیت از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را دارد که این وزارتخانه، شهرداری تبریز را ملزم به رعایت استانداردها و پیروی از سناریوی تخصصی تعریف شده از سوی این وزارتخانه کرده است و با تلاش اداره گردشگری موارد خواسته شده در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه موزه شهر و شهرداری در اسفندماه سال گذشته افتتاح شد، اضافه می‌کند: سه موزه شهرداری اعم از موزه شهر و شهرداری، خانه موزه استاد شهریار و موزه علی مسیو از بیست‌وپنجم اسفندماه سال ۱۴۰۰ تا پانزدهم فروردین‌ماه سال جاری در دو شیفت کاری از ساعت ۸ تا ۱۹:۳۰ در خدمت شهروندان و مسافران نوروزی است.

سرپرست اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز با اشاره به تلاش‌های این اداره در راستای هوشمندسازی گردشگری شهری تبریز و استفاده از فناوری‌های نوین در جهت خدمات‌رسانی به گردشگران این شهر، می‌گوید: تاکسی‌هایی تحت عنوان "از من بپرس" در شهر تردد می‌کنند و به گردشگرانی که آشنایی یا امکان استفاده از فناوری‌های نوین را ندارند، راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌کنند.

وی می‌افزاید: در نوروز ۱۴۰۱ برای اولین بار از طریق "کیوآر کد" و "بلوتوث" اطلاعات مربوط به جاذبه‌های گردشگری در اختیار گردشگران قرار گرفت که با این اقدام اقتصادی و زیست‌محیطی، حدود ۱۰۰ میلیون تومان در مصرف کاغذ صرفه‌جویی شد.

عیوضی با اشاره به اهمیت جاذبه‌های تاریخی تبریز و ضرورت معرفی این جاذبه‌ها به گردشگران و شهروندان، می‌گوید: شهرداری تبریز با احداث هفت ایستگاه با دسترسی به جاذبه‌های مهم تاریخی تبریز، از اول فروردین‌ماه با ۲۰ دستگاه اتوبوس تبریزگردی در دو شیفت کاری صبح و بعدازظهر به گردشگران و شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند.

وی تاکید می‌کند: در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی، معرفی صنایع دستی شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی، نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی از اول فروردین‌ماه تا پانزدهم فروردین‌ماه در موزه‌های شهر و شهرداری و خانه موزه استاد شهریار دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه‌ها بازدید کنند.

سرپرست اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز می‌گوید: در راستای اجرای مواد و بندهای گردشگری در برنامه پنج‌ساله شهرداری تبریز و با هدف برنامه‌محور کردن فعالیت‌ها و رویدادهای گردشگری، برای اولین‌بار از برنامه رویدادهای گردشگری شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۱ در کمیسیون گردشگری و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر رونمایی شد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت وجود تقویم رویدادهای گردشگری، اضافه می‌کند: این تقویم مزایایی همچون توجه بیش از پیش متولیان گردشگری، مطالبه‌گری شهروندان تبریزی با آگاهی از این برنامه و نظر گرفتن تقویم توسط گردشگران بنا به علاقه و ذوق خود دارد.

"ثانیه‌های نوروزی" و "محله بهاری ما" مسابقه‌های رسانه‌محور نوروز

فرینوش اکبرزاده، مدیر امور ارتباطات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز نیز می‌گوید: همزمان با نوروز، مسابقه کلیپ "ثانیه‌های نوروزی" در حال برگزاری است.

وی می‌افزاید: علاقه‌مندان کلیپ‌های خود را از بیست‌وپنجم اسفندماه ۱۴۰۰ تا سیزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ به آدرس https://t.me/noroz_tabriz ارسال کنند.

مدیر امور ارتباطات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز با اشاره به شرایط شرکت در مسابقه "ثانیه‌های نوروزی"، اضافه می‌کند: راهیابی یک اثر از هر شرکت‌کننده، حداکثر یک دقیقه مدت زمان کلیپ‌های ارسالی، ارسال آثار به‌صورت فرمت "mp4"، ارسال کلیپ با محتوای متناسب با مضمون مسابقه همراه با رعایت شئونات اسلامی، استفاده از موضوعات خلاقانه و عناصر و المان‌های بومی و سنتی و متناسب با حال و هوای عید، نوروز، طبیعت و مرتبط با معنویت و ارسال کلیپ به همراه نام، نام خانوادگی، کد ملی و شماره تماس شرکت‌کننده، شرایط شرکت در این مسابقه است.

وی با بیان اینکه مسابقه بزرگ "محله بهاری ما" به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز نیز همزمان با بهار طبیعت برگزار می‌شود، می‌افزاید: در این مسابقه شهروندان لحظاتی از محله‌آرایی و تنظیف محلات شهر را با محوریت نقش مشارکتی شهروندان و شور و حال استقبال از نوروز در سطح شهر را به دبیرخانه این مسابقه ارسال می‌کنند.

اکبرزاده خاطر نشان می‌کند: مهلت ارسال آثار در مسابقه محله بهاری ما از بیست‌وپنجم اسفندماه سال گذشته تا پایان فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ است و شرکت کنندگان باید آثار خود را همراه با نام، نام‌خانوادگی، کد ملی و شماره تماس به آدرس https://t.me/noroz_tabriz ارسال کنند.

"رقعه بهار" مسابقه‌ای برای خطاطی در فصل بهار

وی از برگزاری مسابقه خوشنویسی "رقعه بهار" همگام با بهار طبیعت در تبریز خبر می‌دهد و می‌گوید: مسابقه خوشنویسی رقعه بهار با موضوع دعای تحویل سال و اشعار با مضامین نوروز و بهار فراخوان شد و چشم انتظار تصاویر خوشنویسی بهاری هموطنان است؛ در این مسابقه شهروندان تبریزی نیز با نگارش دعای تحویل سال و اشعار با موضوع نوروز و بهار، به رقابت می‌پردازند.

مدیر امور ارتباطات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز تصریح می‌کند: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا پایان روز چهاردهم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ به آدرس تلگرام @farhangtbz_admin ارسال کنند.

وی خاطرنشان می‌کند: مسابقه "نقاشی منتظران بهار " مخصوص کودکان و نونهالان زیر ۱۲ سال برنامه‌ریزی شده است که ۱۰ نفر برگزیده خواهد داشت و هرکدام برنده جایزه نقدی یک میلیون ریالی خواهند شد.

اکبرزاده با اشاره به مسابقه نقاشی منتظران بهار می‌افزاید: مهلت ارسال آثار تا پایان چهاردهم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه پوستر این مسابقه، می‌توانند آثار کودکان خود را به آدرس تلگرام @farhangtbz_admin ارسال کنند.

جلوه بهار در قاب تلفن همراه شهروندان تبریز

وی اظهار می‌کند: مسابقه عکاسی "جلوه بهار" با موضوع ثبت زیبایی‌های فصل بهار در قاب تلفن همراه شهروندان تبریز نیز اجرا می‌شود که این رقابت با همراهی هنرمندان و شهروندان تبریزی با موضوعات خانواده و آئین‌های نوروزی، اماکن تاریخی و فرهنگی و المان‌های نوروزی برگزار می‌شود.

مدیر امور ارتباطات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز می‌گوید: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا پایان روز چهاردهم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ به آدرس تلگرام @farhangtbz_admin ارسال کنند.

مسابقه "خاطره‌نویسی تبریز"، گامی برای ماندگار شدن خاطرات سفر به شهر اولین‌ها

وی خاطرنشان می‌کند: مسابقه "خاطره‌نویسی تبریز"، اقدامی برای مکتوب شدن و ماندگاری خاطرات مسافران نوروزی تبریز در نوروز ۱۴۰۱ است و عموم مسافران نوروزی می‌توانند خاطرات خود از سفر به این شهر را مکتوب و در این مسابقه مشارکت کنند.

اکبرزاده با اشاره به مسابقه خاطره‌نویسی تبریز، می‌افزاید: مهلت ارسال آثار برای این مسابقه پایان فرودین‌ماه ۱۴۰۱ است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی تلگرامی https://t.me/farhangtbz_admin یا شماره ۰۹۲۱۹۵۶۶۴۹۴ ارسال کنند که اختتامیه این مسابقه عید سعید فطر برگزار خواهد شد.

مدیر امور ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، می‌گوید: مسابقه قطعه ادبی "بوی بهار" همزمان با عید نوروز و با موضوع قطعه‌های ادبی نوشته شده توسط شهروندان از حال و هوای نوروزی به همت این سازمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مسابقه "بوی بهار" ادامه می‌دهد: شهروندان و مهمانان نوروزی شهر اولین‌ها می‌توانند با نگارش متون ادبی خود و ارسال آن به آدرس تلگرامیfarhangtbz_admin@ یا شماره تلفن ۰۹۲۱۹۵۶۶۴۹۴ در این مسابقه شرکت کنند.

اکبرزاده با بیان اینکه برندگان مسابقه بوی بهار به قید قرعه مشخص می‌شود، خاطرنشان می‌کند: زمان ارسال آثار از بیست‌وپنجم اسفندماه سال گذشته تا پایان فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ خواهد بود و مراسم اعلام برندگان همزمان با عید سعید فطر برگزار خواهد شد.

"عیدی خوب"، خاطره ماندگار اهدای کتاب

وی اظهار می‌کند: پویش "عیدی خوب" با محوریت اهدای کتاب و با شعار "نوروز ۱۴۰۱، خاطره ماندگار اهدای کتاب" به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز همزمان با نوروز ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

مدیر امور ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز با اشاره به پویش عیدی خوب ادامه می‌دهد: این پویش از بیست‌وپنجم اسفندماه سال ۱۴۰۰ تا پایان فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و شهروندان تبریزی می‌توانند تصویری از کتابی که هدیه گرفته‌اند به همراه دست‌نوشته اهدایی در صفحه نخست کتاب را به آدرس تلگرامی @farhangtbz_admin یا شماره تلفن ۰۹۲۱۹۵۶۶۴۹۴ ارسال کنند و در قرعه‌کشی ویژه نوروز ۱۴۰۱ که همزمان با عید سعید فطر برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

کد خبر 564252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.