داشته‌های ۴۰۰۰ ساله تبریز را احیا می‌کنیم

شهردار تبریز در آئین اعطای سند ثبت ملی موزه شهر تبریز گفت: اعتبار ویژه ای برای میراث فرهنگی شهر در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده و تلاش می‌کنیم داشته‌های چهار هزار ساله تبریز را احیا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی شهرداری تبریز، ایرج شهین باهر در آئین اعطای سند ثبت ملی موزه شهر تبریز، ضمن تبریک روز جهانی موزه بر فعالان میراث فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: اقتصاد شهری و موضوعاتی که در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی مهم است، در برنامه کاری شهرداری قرار گرفته تا ریل‌گذاری این کار فراهم شود.

وی افزود: تلاش داریم که داشته‌های تبریز ۴ هزار ساله را احیا، مرمت و بازسازی کرده و در معرض دید عموم قرار دهیم تا همگان داشته‌هایش تبریز را بشناسند.
 

شهردار تبریز با اشاره به تعامل بالای میراث فرهنگی و شهردار ی تبریز در احیا و مرمت بناهای تاریخی خاطرنشان کرد: تعامل میراث فرهنگی و شهرداری تبریز، موجب احیا و عرضه داشته‌های تاریخی و فرهنگی تبریز در این دوره از مدیریت شهری شده است که در ادامه نیز تلاش داریم در کنار توسعه فضاهای گردشگری و تاریخی، موزه‌ای در حد نام و اعتبار تاریخی تبریز احداث و به جذب سفر و گردشگر کمک کنیم.

وی اضافه کرد: بر همین اساس سال ۱۴۰۰ از سوی شورای شهر تبریز، سال حفظ هویت و میراث فرهنگی و تاریخی تبریز، نام گرفته است و در بودجه امسال نیز اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

شهین باهر گفت: تلاش داریم تبریز را به جمع شهرهای گردشگر پذیر کشور و جایگاه شهرهایی که در دنیا، شهر هدف گردشگری هستند اضافه کنیم که قطعاً هم در معرفی تبریز و هم در رونق اقتصادی شهر مؤثر خواهد بود.

او با اشاره به ضرورت اخذ مجوز فعالیت موزه‌های تحت مالکیت شهرداری تبریز تصریح کرد: خوشبختانه موفق شدیم مجوز ثبت ملی موزه شهر را دریافت کنیم.
 

شهردار تبریز تأکید کرد: تا زمانی که موزه‌ای ثبت رسمی نشده و مجوز فعالیت نداشته باشد، مقصد گردشگری معرفی نمی‌شود و بر همین اساس تلاش داریم در کنار افزایش موزه‌های شهر، نسبت به ثبت ملی همه آنها نیز اقدام کنیم.

وی افزود: بعد از تهران، تبریز بیشترین موزه فعال را دارد و تلاش داریم مقاصد گردشگری تبریز از جمله موزه‌ها را به گردشگران معرفی کنیم.

کد خبر 494711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.