حل موضوعات باقی‌مانده در وین، نیازمند تصمیم آمریکا

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیرخارجه بلژیک گفت: یکی دو موضوع در مذاکرات باقی است که نماینده اتحادیه اروپا درحال پیگیری از آمریکایی‌ها است.

به گزارش ایمنا، دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از نوزدهم بهمن و بعد از تنفسی ۱۱ روزه با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ از سر گرفته شد. هیئت‌های ایران و آمریکا هم در وین صرفاً از طریق تبادل یادداشت‌های غیر رسمی که از سوی هماهنگ کننده اروپایی بین هیئت‌ها مبادله می‌شود نظراتشان را به یکدیگر منعکس می‌کنند.

گفتنی است، گفت‌وگوهای وین از نوزدهم بهمن تا بیستم اسفندماه سال گذشته در سطوح مختلف در حال برگزاری بود تا اینکه با اعلام جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا تا حالا به وقفه‌ای کوتاه انجامیده است. همچنین قرار است انریکه مو را، مسئول هماهنگ‌کننده گفت‌وگوهای وین، فردا با علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد کشورمان دیدار و گفت‌وگو کند.

از زمان بازگشت هیئت‌ها به پایتخت‌ها، رایزنی‌ها و تماس‌ها میان وزیر خارجه و جوزف بورل و دیگر همتایان و همچنین علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران و انریکه مو را هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها به صورت بی‌وقفه و مستمر ادامه یافته است.

طبق شنیده‌ها مو را پس از این دیدار روز دوشنبه جهت گفتگو با مقام‌های آمریکایی راهی واشنگتن خواهد شد اما در این گفت‌وگوی تلفنی صوفیا ویلمز، وزیر امور خارجه بلژیک به همکاری‌های پارلمانی و برخی از معاهدات دوجانبه اشاره کرد و همکاری نزدیک و متقابل دو کشور را در توسعه مناسبات اقتصادی و حل برخی از مسائل موجود با اهمیت خواند.

امیرعبداللهیان و صوفیا ویلمز، بر تقویت روابط اقتصادی و گسترش حجم تبادلات تجاری و همکاری نزدیک دو کشور در موضوعات مختلف تاکید کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 564096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.