ضرورت توسعه زیرساخت‌های گردشگری اصفهان

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نیاز است که زیرساخت‌های گردشگری اصفهان توسعه یابد، البته تنها وظیفه شهرداری اصفهان نیست، بلکه شهرداری باید در کنار سایر دستگاه‌ها در حوزه گردشگری فعالیت‌های خود را انجام دهد و تاکید شورای ششم به شهردار نیز توجه به این مورد بوده است.

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به این‌که اصفهان شهر گردشگرپذیری است، اظهار کرد: در تعطیلات نوروزی روزانه چند هزار نفر در این شهر تردد دارند که از ابنیه و اماکن تاریخی اصفهان بازدید می‌کنند، نیاز است که زیرساخت‌های گردشگری اصفهان توسعه یابد، البته تنها وظیفه شهرداری اصفهان نیست که به این موضوع توجه کند، بلکه شهرداری در کنار سایر دستگاه‌ها باید فعالیت‌های خود را انجام دهد.

وی با بیان اینکه رویکرد شورای ششم اصفهان در سال ۱۴۰۱ خدمت به مردم شهر اصفهان به ویژه در نقاط کم‌برخوردار است، ادامه داد: توصیه‌ها بیشتر برای ارتقای سطح خدمت در این مناطق بوده است، مطالبه‌گری شورای ششم اسلامی شهر نیز در این بخش خواهد بود و با هیچ کسی تعارف نداریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: برای توسعه گردشگری اصفهان تقویت برنامه‌های فرهنگی و زیرساخت‌ها باید در اولویت باشد، در حال حاضر برنامه‌های فرهنگی و جاری مناسبی در اصفهان اتفاق می‌افتد و نیازمند تقویت زیرساخت‌های لازم برای این برنامه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: تاکید شورای ششم اصفهان به شهردار اصفهان نیز توجه به توسعه گردشگری بوده است و شورای اسلامی شهر رصدهای لازم را در این بخش انجام می‌دهد تا مدیریت شهری برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری اقدامات لازم را انجام دهد.

استفاده از مجموعه‌های فرهنگی اولویت سال جدید

حجت‌الاسلام مهروی‌پور تصریح کرد: ابتدایی‌ترین اولویت فرهنگی سال جدید استفاده از مجموعه‌های فرهنگی برای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر اصفهان است، اگر کاهش تصدی‌گری‌ها اتفاق بیفتد، مشارکت‌پذیری شهروندان را به همراه دارد و هر فعالیتی که به شهروندان واگذار شده با کمترین هزینه و به نحو مطلوبی انجام شده است.

وی با تاکید بر این‌که با هدف‌گذاری که شورای ششم از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ دارد، تلاش می‌کند با مشارکت‌پذیری شهروندان اتفاق‌های خوبی را در شهر اصفهان رقم بزند، اظهار کرد: به صورت صریح با شهروندان صحبت می‌شود تا اگر در حوزه‌ای کاستی‌هایی وجود دارد، بیان و رفع شود تا سطح خدمت‌رسانی در سطح شهر برای شهروندان ارتقا یابد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این‌که در بحث توسعه زیرساخت‌های گردشگری اصفهان در روزهای آخر سال ۱۴۰۰ در مورد کمک به احداث مجموعه‌های گردشگری به ویژه هتل‌ها در سطح شهر اصفهان مصوبه‌ای، داشتیم گفت: این موارد مقدمه‌ای برای افزایش زیرساخت‌ها است، همچنین در حال حاضر اصفهان در شرایط بعد از کرونا قرار دارد و به مدت دو سال هموطنان در محدودیت‌های کرونایی بودند و در اصفهان ترددی وجود نداشته است.

کد خبر 564055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.