برخورداری معلمان از حقوق مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تغییرات جدی در اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیدمحمد مولوی اظهار کرد: رسیدگی به وضعیت استخدامی کارکنان آموزش و پرورش از مسائلی است که در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی قرار دارد و یکی از اقدامات در این راستا رسیدگی به وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان است.

وی با بیان این که رضایت کارکنان منجر به افزایش کارآمدی سیستم می‌شود، افزود: بیشتر جامعه فرهنگیان از صندوق ذخیره فرهنگیان دل خوشی ندارند و وضعیت این صندوق در دست بررسی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از اصلاح اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و خاطرنشان کرد: بعد از انجام اصلاحیات معلمان از حقوق مالکانه در صندوق ذخیره فرهنگیان برخوردار می‌شوند.

علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز به اصلاح اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره و تصریح کرد: لازم است وضعیت عضویت فرهنگیان در صندوق نیز در اساسنامه اصلاح شود. فرهنگیان به عنوان تأمین کننده بخش مهمی از سرمایه صندوق باید به عنوان سهام‌دار تلقی شوند و از این طریق در مدیریت صندوق سهیم باشند.

وی افزود: کارگروهی نیز در مجلس برای بازنگری اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان با هدف تقویت بنیه مالی فرهنگیان، رفع مشکلات معیشتی آنها، نقش‌پذیری فرهنگیان و هیئت امنا در مدیریت صندوق، ایجاد شفافیت مالی و محاسباتی و تعارض منافع و تعیین وضعیت حقوقی در خردادماه سال قبل تشکیل شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: دولت دوازدهم در اصلاح اساسنامه ترک فعل داشته است و در بودجه سال ۱۴۰۰ دولت مکلف شده است تا سه ماه بعد از تصویب قانون یعنی از خردادماه اساسنامه جدید صندوق ذخیره فرهنگیان را به مجلس تحویل دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 563980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.