۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
خاموشی شیراز در ساعت زمین

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با بیان این که مدیریت شهری شیراز با خاموشی یک ساعته نورپردازی‌های شهر، به پویش جهانی ساعت زمین می‌پیوندد، از شهروندان خواست با خاموش کردن چراغ‌های اضافی از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ شنبه _ششم فروردین‌ماه_ از این پویش حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روح‌الله مظفری اظهار کرد: در راستای حمایت از پویش جهانی ساعت زمین نورپردازی پل شهدای معلم، تقاطع شهدای کشن و میدان شهدا روز شنبه _ششم فروردین ۱۴۰۱_ ساعت ۲۰:۳۰ به مدت یک ساعت خاموش می‌شود.

وی ادامه داد: از شهروندان دعوت می‌کنم با خاموش کردن چراغ‌های اضافی از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ شنبه _ششم فروردین‌ماه_ از این پویش حمایت کنند.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: این رویداد یک برنامه خاموشی نمادین و یکی از بزرگترین پویش‌های مردمی جهان در حوزه محیط زیست است که به منظور آگاهی‌بخشی نسبت به بحران تغییرات اقلیم و گرمایش جهانی از سال ۲۰۰۷ اجرا می‌شود؛ بنیاد جهانی طبیعت ۲.۲ میلیون نفر را برای حمایت از اقدامات مربوط به تغییرات آب و هوا تشویق کرد که چراغ‌های غیرضروری را به مدت یک ساعت خاموش کنند.

وی ادامه داد: پس از آن در سراسر جهان این اقدام مورد استقبال عمومی قرار گرفت و در این جهت چراغ‌های برج ایفل در پاریس، برج ساعت بیگ بن در لندن، خانه اپرای سیدنی، ساختمان امپایر استیت در منهتن نیویورک، کاخ باکینگهام در لندن، تماشاخانه کولوسئوم در رم و کاخ ادینبورو در شهر ادینبورو اسکاتلند به مدت یک ساعت خاموش می‌شوند؛ از آن پس تاکنون کشورهای مختلف از جمله ایران به این کنوانسیون پیوسته‌اند.

به گزارش ایمنا، ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature) است که در آن سازه‌ها و ساختمان‌های معروف جهان از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ در آخرین شنبه ماه مارس، به مدت یک ساعت چراغ‌ها و تجهیزات الکترونیکی غیرضروری خود را با هدف آگاهی‌بخشی در مورد تغییر اقلیم و حفظ انرژی، خاموش می‌کنند.

کد خبر 563975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.