هنوز موضوعاتی در مذاکرات وین باقی مانده است

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اعلام تحقق پیشرفت در مذاکرات وین در عین حال از باقی ماندن موضوعاتی در این مذاکرات که هنوز حل نشده اند، خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از رویترز، جیک سالیوان، با بیان اینکه پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات وین به دست آمده است، اظهار کرد: هنوز مسائلی باقی مانده است. هنوز کار برای انجام دادن وجود دارد. ما هنوز به دنبال یک نتیجه دیپلماتیک در اینجا هستیم که برنامه هسته‌ای ایران را دوباره محدود کند.

سالیوان که به همراه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حال سفر به لهستان بود، در هواپیما به خبرنگاران گفت: البته اگر دیپلماسی موفق نشد از نزدیک با شرکای بین المللی خود برای افزایش فشار بر ایران اقدام خواهیم کرد.

این در حالی است که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا پیش از این در سخنانی اعلام کرده بود که کشورش به دنبال توافقی با ایران است که استانداردهای تعیین شده از سوی بایدن را داشته باشد!

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا در این باره گفت: معتقدیم اگر توافق هسته‌ای ایران به نحوی وجود داشته باشد که استانداردهای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در آن رعایت شده باشد مبنی بر اینکه به صورت قابل تأییدی مسیر تهران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را مسدود کند و پس از آنکه دونالد ترامپ از آن خارج شد، محدودیت‌های برنامه هسته‌ای این کشور را بازگرداند، ما این توافق را انجام خواهیم داد؛ زیرا معتقدیم در راستای منافع ملی آمریکا است!

این در حالیست که ایران تا کنون بارها هشدار داده است که تنها در صورتی مذاکرات وین با هدف برچیدن تحریم‌های ضدایرانی به موفقیت خواهد رسید که منافع ملی تهران رعایت شده باشد.

گفتنی است که دولت پیشین آمریکا در ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی به صورت یکجانبه از توافق هسته ایِ سال ۲۰۱۵ با ایران خارج شده و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض کرد.

کد خبر 563896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.