چالش های اراضی باغبادران بررسی می‌شود

شهردار باغبادران گفت: با حضور ارسلان مالکی، عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در شهر باغبادران مشکلات این شهر ساحلی مرود بررسی قرار گرفت.

حجت الله امینی در حاشیه بازدید در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال ۱۳۶۴ محله ملک آباد باغبادران به عنوان یک روستا مجزای از این شهر به شمار می‌آمد و تصمیم گیری‌ها در این روستا شورای ۹ نفره انجام می‌گرفت.

وی افزود: شورای ۹ نفره روستای ملک آباد در آن زمان واگذاری‌هایی را در قالب زمین‌های ۵۰۰ متری به شهروندان داشته و در ازای واگذاری هزینه‌هایی را از شهروندان دریافت کرده تا بتوانند بخشی از خدمات روستا از جمله آب و برق را تأمین کنند.

شهردار باغبادران تصریح کرد: با الحاق روستای ملک آباد به شهر باغبادران، مسکن و شهرسازی اقدام به دریافت سند در خصوص این اراضی کرده و این مسئله مشکلات متعددی را برای ساکنین این محله ایجاد کرده است.

امینی ادامه داد: پیگیری‌های فراوانی در راستای حل چالش اسناد این اراضی انجام گرفته که متأسفانه تاکنون بدون نتیجه باقی مانده است.

وی اضافه کرد: در جلسه‌ای که چندی پیش با حضور جمعی از معتمدان محل، مسئولان شهری و نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار وقت برگزار شد، مقرر شد مسئولان مربوطه توسط نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به شهر باغبادران دعوت و پس از بازدید میدانی تصمیمات لازم در خصوص این مشکل اتخاذ شود تا بخشی از نگرانی‌های مالکین برطرف شود.

شهردار باغبادران گفت: باید به این نکته توجه داشت شهروندان محله ملک آباد مستندانی را در خصوص واگذاری زمین خود از شورای ۹ نفره در اختیار دارند که تأیید می‌کند واگذاری اراضی در قبال دریافت هزینه انجام گرفته است.

امینی خاطرنشان کرد: امروز با دعوت نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی از ارسلان مالکی عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن به همراه فرماندار شهرستان لنجان در این شهر ساحلی حضور یافتند و از محله ملک آباد بازدید شد و ضمن بررسی مشکلات اسناد اهالی ملک آباد که در دو پهنه مختلف قرار دارد، مشکل اسناد محله نهضت، جانمایی محل اجرای نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین موضوع اسنادی که توسط مسکن و شهرسازی بر روی املاک تجاری شهرداری و ترمینال شهرداری گرفته شده و اختلافی که بین شهرداری و مسکن و شهرسازی وجود دارد مورد بررسی و بازدید انجام گرفت.

امینی تاکید کرد: پس از بازدیدهای میدانی از اراضی مطرح شده مقرر شد برای هر یک از چالش‌های به وجود آمده گردش کار تنظیم و پس از بررسی در استان، پیشنهادات جهت بررسی بیشتر و کسب نظر سازمان ملی زمین و مسکن با تشکیل جلسه‌ای در تهران پیگیری شود تا دستورات لازم در خصوص حل این مشکلات را دریافت کنیم.

وی یادآور شد: امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده این مشکلات و چالش‌ها که به موضوعی فرسایشی مبدل شده و باعث ایجاد نگرانی در بین شهروندان و ذینفعان شده است حل و فصل شود.

کد خبر 563883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.