پایداری لوون بلژیک با احداث آزمایشگاه شهری

ابتکار شهرداری لوون بلژیک در احداث یک آزمایشگاه شهری، باعث به وجود آمدن یک جامعه منسجم بین دانشگاهیان، دولت و بخش خصوصی جهت تجمیع منابع شهر شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات لوون بلژیک، اولین آزمایشگاه شهری را راه‌اندازی کردند. این ابتکار مشترک، با هدف تجمیع همه منابع دولتی، خصوصی، دانشگاهی و غیردولتی برای تقویت حرکت شهر به سمت پایداری در هشت سال آینده ایجاد شد.

آزمایشگاه شهری Leuven 2030 تبادل مداوم دانش بین متخصصان شهری و دانشگاهی را تسهیل می‌کند. بیش از ۱۰۰ متخصص از حوزه‌های انرژی، تحرک (جابه‌جایی‌های شهری) و کارآفرینی، اعضای اصلی این بنیاد را تشکیل می‌دهند.

پایداری لوون بلژیک با احداث آزمایشگاه شهری

شرکت‌کنندگان در اولین جلسه این آزمایشگاه، به مسائلی مانند نحوه اجرای بهینه یک سیستم حمل‌ونقل بدون سوخت فسیلی یا اطمینان از تولید پایدار مواد غذایی پرداختند.

بعضی از موضوعات مهم دیگری که متخصصان سعی دارند درباره آن‌ها جلسه برگزار کنند، تدارک استراتژی‌های سازگار آب‌وهوایی برای تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد و کاهش مصرف انرژی در مساکن است.

دیوید دسرز، مدیر اقلیم و پایداری و سرپرست آزمایشگاه شهری لوون ۲۰۳۰ در بیانیه مطبوعاتی گفته است: «آزمایشگاه شهری، نیازهای تحقیقاتی لوون را در مورد پایداری شناسایی کرده و آن‌ها را در دستور کار تحقیقاتی و آموزشی مؤسسات آموزشی می‌گنجاند.

این آزمایشگاه در آینده به محلی برای گردهمایی علمی در مورد پایداری شهری تبدیل خواهد شد؛ جایی که سیاست‌گذاران، سازمان‌های جامعه مدنی، شهروندان، شرکت‌ها، معلمان و دانش‌آموزان می‌توانند به طور فشرده برای تدوین پاسخ‌هایی برای بحران آب و هوا تبادل نظر کنند.»

پایداری لوون بلژیک با احداث آزمایشگاه شهری

کد خبر 563849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.