کاهش زباله و صرفه‌جویی در مصرف آب با ابتکار شهرداری مادرید

شورای شهر مادرید اعلام کرد که عملکرد جدیدی به برنامه کاربردی «مادریدMóvil» اضافه کرده است که مکان آبخوری‌های شهر را نشان می‌دهد. مادرید با اجرای چنین ابتکاراتی، کاهش زباله و صرفه‌جویی در مصرف آب را شاهد بوده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ابزار جدید سریع‌ترین راه را برای رسیدن به آب‌نماها به کاربر نشان می‌دهد و همچنین موقعیت نزدیک‌ترین سرویس‌های عمومی را مشخص می‌کند تا پیاده‌روی در شهر به یک تجربه واقعاً بی‌دغدغه تبدیل شود. با اضافه کردن برنامه جدید، مردم تشویق می‌شوند که از آب لوله‌کشی با کیفیت استفاده کنند و به جای خرید بطری آب و افزایش آلودگی پلاستیکی، به کاهش زباله کمک کنند.

پایتخت اسپانیا در مجموع دارای ۲۰۲۳ منبع آب آشامیدنی است که در مناطق سبز و جاده‌های عمومی قرار دارد. در حال حاضر ۱۰۹۳ دستگاه آبخوری باز است و بقیه برای جلوگیری از آسیب ناشی از یخبندان احتمالی بسته شده است، اما افتتاح آن‌ها برای چند روز آینده برنامه‌ریزی شده است.

کاهش زباله و صرفه‌جویی در مصرف آب با ابتکار شهرداری مادرید

فواره‌ها به صورت ماهانه بررسی می‌شود و نظافت، ضدعفونی، بررسی سیستم هیدرولیک، زهکشی و همه عناصر تشکیل دهنده آن‌ها به طور منظم انجام می‌شود. علاوه بر این، اقدامات نوسازی در مواردی انجام می‌شود که ممکن است مشکلات اتصال آب آشامیدنی یا تطبیق با مقررات دسترسی وجود داشته باشد.

مادرید همچنین دارای تعداد زیادی فواره زینتی است و یکی از شهرهای اروپایی با بیشترین تعداد تأسیسات از این نوع به‌شمار می‌رود و در مجموع بیش از ۵۶۰ مورد را به تعداد کنونی اضافه خواهد کرد.

کاهش زباله و صرفه‌جویی در مصرف آب با ابتکار شهرداری مادرید

علاوه بر این، هدف شورای شهر کاهش مصرف آب آشامیدنی برای مصارف دیگر غیرشرب است. مادرید از منابع آبی جایگزین مانند تصفیه فاضلاب استفاده می‌کند که شامل استفاده از آب تصفیه‌خانه‌های سیستم فاضلاب شهر می‌شود. استفاده از منابع آب جایگزین نظیر چاه‌های زیرزمینی و سفرهای آبی، بیشتر برای اهداف آبیاری است.

با چنین ابتکاراتی، این شهر در سال‌های اخیر توانسته است تا ۲۰ درصد در مصرف آب آشامیدنی صرفه‌جویی کند.

کاهش زباله و صرفه‌جویی در مصرف آب با ابتکار شهرداری مادرید

کد خبر 563787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.