نسبت به نتایج مذاکرات وین خوش‌بین و جدی هستیم

وزیر امور خارجه ایران گفت: ما نسبت به نتایج مذاکرات وین خوش‌بین و در عین حال جدی هستیم. از نظر ما توافق باید به گونه‌ای باشد که لغو تحریم‌ها به صورت حداکثری انجام شود. ما می‌خواهیم توافقات به صورتی باشد که منطقه از آن بهره‌مند شده و روابط خوب ما با کشورهای منطقه گسترش پیدا کند.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در ادامه رایزنی‌ها با مقامات عالی‌رتبه لبنان بر آمادگی کشورمان برای همکاری متقابل با لبنان به منظور رفع نیازهای این کشور در زمینه انرژی تاکید و اظهار کرد: در این راستا علاقمند به توسعه مناسبات با لبنان هستیم.

وی افزود: در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین، جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر دستیابی به مطالبات بر حق خود، از خطوط قرمز ترسیم شده، که گذشت نکردن از منافع و حقوق مردم کشور است، عبور نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: ما نسبت به نتایج مذاکرات وین خوش‌بین و در عین حال جدی هستیم. از نظر ما توافق باید به گونه‌ای باشد که لغو تحریم‌ها به صورت حداکثری انجام شود. ما می‌خواهیم توافقات به صورتی باشد که منطقه از آن بهره‌مند شده و روابط خوب ما با کشورهای منطقه گسترش پیدا کند.

در این نشست نخست وزیر لبنان نیز نسبت به موفقیت مذاکرات وین ابراز امیدواری کرد و تأثیرات مثبت آن بر منطقه و از جمله لبنان را مورد تاکید قرار داد.

نجیب میقاتی از گفت‌وگوهای میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی استقبال کرد و گفت: لبنان از حل اختلافات میان دو کشور بهره‌مند خواهد شد.

وی از دیپلماسی منطقه‌ای ایران جهت کاهش تنش و رفع سو تفاهمات تمجید به عمل آورد.

منبع: ایرنا

کد خبر 563776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.