تحقق صددرصدی بودجه ۱۴۰۰/تشکیل شرکت بازیافت و مدیریت پسماند فریدن بزرگ

شهرداری فریدون‌شهر طی یک سال گذشته اقدامات مختلفی در حوزه‌های عمرانی، اجرایی و زیست‌محیطی انجام داده است و در تلاش است سال جاری با انجام برنامه‌ریزی دقیق به اهداف و چشم‌انداز مطلوب برسد و فرآیند دستیابی به توسعه پایدار را با سرعت بیشتری طی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آنچه امروز در مدیریت شهری شهرداری فریدون‌شهر می‌بینیم نتیجه کار پیوسته و دیدگاه مدیریت جدید است که سرآغاز بسیاری از تحولات در راستای توسعه شهر و مدیریت پسماند، افزایش درآمد شهرداری و اجرای طرح و پروژه‌های جدید شهری در حوزه گردشگری و توسعه شهری است.

شهردار کنونی فریدون‌شهر، با ۱۵ سال سابقه کار در دهیاری‌ها و شهرداری و عضویت در شورای دوره پنجم و ششم، اکنون در کسوت شهردار فریدون‌شهر است و تلاش دارد اقدامات مختلفی در حوزه‌های کالبدی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی به انجام برساند تا لذت بردن شهروندان از زندگی شهری را به عنوان هدف نهایی خدمتگزاران مجموعه مدیریت شهری محقق کند، در گفت‌وگو با "ابراهیم باتوانی"، شهردار فریدون‌شهر اقدامات این شهرداری در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ و آماده‌سازی شهر در آستانه سال جدید را جویا شدیم، مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

اقدامات شهرداری فریدون‌شهر برای استقبال از نوروز چه بوده است؟

آذین‌بندی و آماده‌سازی وضعیت کالبدی و محیطی شهر، نظافت و ارائه خدمات شهری در کنار تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های شهری مثل تالار شهروند، هتل سوپل و پارک‌ها از اقدامات شهرداری فریدون‌شهر در استقبال از نوروز بود که البته به دلیل برودت هوا و شرایط نامساعد جوی و شرایط اقلیمی منحصربه‌فرد شهر نمی‌توان در این زمان بسیاری اقدامات مانند کاشت گل را در این شهر انجام داد.

رویکرد شهرداری در سال جدید چیست؟

بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری فریدون‌شهر بر مبنای رقمی بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان (۲۱۰ میلیارد ریال) پیش‌بینی شده بوده که صددرصد محقق شده است، بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری نیز با حدود ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۰، بر مبنای رقمی بیش از ۲۹ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. رویکرد مدیریت شهری اجرای پروژه‌های عمرانی با کیفیت مطلوب، حل مشکلات ترافیکی، زیباسازی و هدایت روان‌آب‌ها و فراهم کردن زیرساخت‌های اولیه در محلات تازه تأسیس است.

اهم اقدامات شهرداری برای آسفالت معابر و خیابان‌ها چه بوده است؟

در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ شهرداری اقدام به زیرسازی و آماده‌سازی محلات تازه تأسیس کرده و قسمت‌هایی از محله‌های کندو و ضلع جنوبی هواشناسی بعد از آماده‌سازی و زیرسازی در حدود هفت هزار متر مربع آسفالت شد اما به دلیل حفاری دیرهنگام شرکت مخابرات و سایر دستگاه‌ها و با برودت هوا، ضلع جنوبی ترمینال روستایی و گل نرگس برای سال ۱۴۰۱ آسفالت خواهد شد.

توجه به محلات تازه تأسیس شده و کم‌برخوردار جزو اولویت‌های شهرداری است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

شهرداری چه اقداماتی برای رفع معضل آب‌گرفتگی معابر انجام داده است؟

طرح جامع هدایت روان‌آب‌ها در شهرداری فریدون‌شهر تهیه شده است، یکی از مشکلات جاری این شهر به خصوص در فصل زمستان یخبندان شدید معابر و بحث اجرایی شدن این طرح است. شهرداری برای اجرای این طرح نیازمند منابع مالی زیادی است؛ چراکه گسترش افقی شهر و شرایط خاص اقلیمی و توپوگرافی هزینه‌های مورد نیاز را به شدت افزایش می‌دهد.

راهکار شهرداری برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد چیست؟

در سال ۱۴۰۰ با ساخت قفس مخصوص نگهداری، انتقال و استفاده از تله‌های مناسب، بیش از ۶۰ قلاده سگ ولگرد زنده‌گیری و به پناهگاه حیوانات انتقال داده شد، با توجه به تأیید بیماری هاری در تعدادی از این جانوران توسط اداره دامپزشکی شهرستان، با اخذ مجوز لازم از دادگستری فریدون‌شهر و با مدیریت ویژه نسبت به معدوم کردن چهار قلاده سگ اقدام شد.

تمهیدات شهرداری برای دفن اصولی زباله و کاهش مشکلات زیست‌محیطی چیست؟

با تشکیل شرکت بازیافت و مدیریت پسماند فریدن بزرگ که متشکل از هشت شهرداری و چهار شرکت تعاونی دهیاری‌ها است، جلسات متعددی برای شروع فعالیت و ساماندهی مجموعه‌ها برگزار شد. سال ۱۴۰۱ مدیریت پسماند و بازیافت فریدون‌شهر طی تفاهم‌نامه‌ای به این شرکت سپرده خواهد شد، بر این اساس زیرساخت‌های لازم در سطح شهر در حال فراهم شدن است و دو ایستگاه جمع‌آوری مواد بازیافتی به همراه خودروهای مورد نیاز برای حضور در درب منازل و مدیریت مواد جامد بازیافتی، فعالیت دارند.

در محل دفن زباله نیاز به احداث لندفیل و کار عملیاتی و اجرایی است که با توجه به عبور از فصل زمستان در سال ۱۴۰۱ اجرای عملیات آماده‌سازی محل دفن آغاز می‌شود.

کد خبر 563708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.