تاکید «امیر عبداللهیان» بر آمادگی ایران بر ادامه همکاری‌های تجاری و اقتصادی با لبنان

وزیر امور خارجه گفت: آمادگی داریم به همکاری‌های مهم تجاری و اقتصادی خود با لبنان ادامه دهیم.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان عصر امروز _ پنجشنبه چهارم فروردین ماه_ در فرودگاه بیروت در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف سفرش به لبنان، اظهار کرد: ما به صورت مستمر با مقامات عالی لبنان در موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مشورت‌های مفید و سازنده‌ای را داریم.

وی با اشاره به سفر چند ماه پیش خود به لبنان گفت: از آخرین سفری که به بیروت داشتم تا امروز تحولات زیادی در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی رخ داده که ضروری است با اهتمامی که در جمهوری اسلامی ایران و لبنان وجود دارد، مشورت‌های دقیق‌تری را با مقامات لبنان داشته باشیم.

این دیپلمات عالی رتبه ایرانی افزود: یک بار دیگر اعلام می‌کنیم که آمادگی داریم به حمایت‌ها و همکاری‌های مهم تجاری و اقتصادی خود با لبنان ادامه دهیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به دیدار اخیرش با نخست وزیر لبنان در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ تصریح کرد: در دیداری که یک ماه پیش در مونیخ با نجیب میقانی نخست وزیر لبنان داشتم به ایشان آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ایجاد دو ایستگاه یک هزار مگاواتی برق در لبنان و توسعه همه جانبه همکاری‌های تجاری و اقتصادی اعلام کردم و امروز هم حامل پیام‌های گرم مردم عزیز ایران به همه مردم عزیز لبنان هستم.

منبع: ایسنا

کد خبر 563706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.