۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰
نوروزانه‌های اصفهان

این روزها، فضای شهر اصفهان برگرفته از شعار «اصفهان من، شهر زندگی» نقش و رنگ دیگری به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در دو سال اخیر با توجه به شیوع کرونا، سفرهای نوروزی کمتر شد؛ اما امسال با انجام واکسیناسیون در سراسر کشور، شاهد افزایش سفرهای نوروزی بودیم که اصفهان نیز از این اتفاق مبارک مستثنی نبوده است؛ به طوری که پس از حدود سه سال که ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان فعالیتی نداشت و با توجه به تأخیر در تصمیم آغاز به‌کار بنا به شرایط کرونایی و فرصت کم و حجم فعالیت مدنظر در این مدت، مدیران شهری و مسئولان آن تلاش کردند وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد.

از واپسین روزهای اسفندماه سال گذشته، تبلیغات محیطی شهر اصفهان با رویکرد جدید و موضوعات متنوع انجام شد که معرفی جاذبه‌های گردشگری همچون پارک جنگلی ناژوان و مراکز گردشگرپذیر آن مانند باغ پرندگان، باغ خزندگان، موزه صدف‌ها، باغ گل‌ها، پارک کوهستانی صفه و ابنیه تاریخی کمتر شناخته شده مثل حمام دردشت و حمام علی‌قلی‌آقا از آن جمله است.

چهره شهر پیش از ورود به سال جدید تغییر را در خود آغاز کرد و منجر به آمادگی مناطق پانزده‌گانه شهر در میزبانی از شهروندان و مسافران و گردشگران شد.

این روزها اصفهان و اصفهانی به خود می‌بالند که بار دیگر میزبانی شایسته برای مسافرانی است که از نقاط مختلف کشور به این شهر تاریخی آمده‌اند و همیشه زیباترین و به‌یادماندنی‌ترین لحظات زندگی خود را در این شهر ثبت کرده‌اند.

امسال، شهر برای کودکان مسافر و ساکن شهر نیز حال و هوای دیگری داشت؛ المان‌هایی با حال و هوای کودکانه و فضاهای سبز و اسباب‌بازی‌های استاندارد در پارک‌ها شور و نشاط را به آن‌ها هدیه کرده است؛ محور نور هشت‌بهشت که در شهر افتتاح شد، یکی از نقاطی بود که نه تنها برای بزرگسالان، بلکه برای کودکان نیز جذاب بود؛ به‌طوری که افتتاح و روشن شدن و نورپردازی همزمان المان‌ها در این محور، شادی کودکان را نیز به همراه داشت.

نوروزانه‌های اصفهان

بانویی ۴۰ ساله و مسافر که از خطه جنوب به اصفهان آمده است، با ابراز خوشحالی از اینکه امسال بساط سفر و گردش مهیا شده، معتقد است که اصفهان مثل همیشه میزبان خوبی است؛ اما از ترافیک و دسترسی به مرکز شهر گلایه داشت.

یکی از شهروندان اصفهانی نیز که سن و سالش نشان از تجربه بی‌شمار او داشت، به خبرنگار ایمنا می‌گوید: فضاسازی‌های نوروزی در شهر خوب است، اما در بعضی محورها و نقاط در نصب المان‌ها افراط شده و فضای شهر خیلی شلوغ شده است که نمونه بارز آن را می‌توان در حاشیه پل تاریخی خواجو مشاهده کرد.

یکی از مسافران نوروزی اصفهان که از غرب کشور به این شهر سفر کرده است، با ابراز ناراحتی از خشکی زاینده‌رود، اظهار می‌کند: زاینده‌رود پرآب انگیزه همیشگی ما برای سفر به اصفهان بود؛ اما با دیدن حال امروز آن، تمام حس و حال ما تغییر کرد و نبود آب در بستر این رود ما را اندوهگین کرده است.

احمدی، مسافری از شهر کرمان با بیان اینکه شهر اصفهان را به خاطر پاکیزگی آن دوست داریم و هر بار به این شهر سفر می‌کنیم از زیبایی‌های آن لذت می‌بریم، می‌گوید: اقدام خوب شهرداری برای مسافران اتوبوس‌هایی است که ما را از باغ فدک به نقاط دیدنی شهر می‌برد؛ این کار بسیار خوبی برای مسافر است.

نوروزانه‌های اصفهان

کد خبر 563514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.