استقبال کم‌نظیر گردشگران از مراکز تفریحی ناژوان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: با کاهش محدودیت‌های کرونایی و بعد از دوسال، شاهد استقبال کم‌نظیر گردشگران و مسافران نوروزی از مراکز گردشگری ناژوان در روزهای ابتدای فروردین‌ماه سال‌جاری بودیم.

مهدی قائلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پیش‌بینی اقدامات و تمهیدات لازم برای آمادگی مواجهه با استقبال گردشگران و مسافران نوروزی از مراکز گردشگری ناژوان، انجام شده بود.

وی با بیان اینکه ساماندهی و بهینه‌سازی مراکز گردشگری و فضای فیزیکی عرصه ناژوان، یکی از تمهیدات انجام شده بود، افزود: یکی از مراکزی که در این بهینه‌سازی شاهد اتفاق مؤثری بود، باغ خزندگان ناژوان است که همواره طی سال‌های گذشته مورد توجه گردشگران بوده است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان تصریح کرد: از آنجا که در کنار ایجاد فضای تفریحی برای شهروندان و گردشگران تأمین فضای ایمن و مناسب نگهداری گونه‌های خزندگان نیز حائز اهمیت است، محل نگهداری تمساح‌های باغ خزندگان، همواره دغدغه کارشناسان باغ خزندگان بود که در این طرح و در ایام منتهی به نوروز بازسازی، مناسب‌سازی و مرمت شد.

وی با اشاره به تاییدیه کارشناسان رسمی سازمان منابع طبیعی و محیط زیست از محل استاندارد و مناسب نگهداری خزندگان در ناژوان، ادامه داد: این طرح با نظر کارشناسان و متخصصان خزندگان انجام شد و مساحت حوضچه آب آنها افزایش پیدا کرد.

قائلی گفت: در حال حاضر با تلاش‌های علی غلامی‌ارجنکی، ملقب به «سلطان مار ایران» بیش از ۲۰ گونه خزنده در باغ خزندگان نگهداری می‌شود که از نقاط مختلف جهان جمع‌آوری شده‌اند.

کد خبر 563446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.