رویای حمل‌ونقل پاک در اسکاتلند محقق می‌شود

پایتخت اسکاتلند تا سال ۲۰۳۰ به سوی حمل‌ونقل پاک گام برمی‌دارد و برای دستیابی به این هدف از وسایل نقلیه الکتریکی و کم‌آلاینده، استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پایتخت اسکاتلند به تازگی نصب ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی را در خیابان‌ها آغاز کرده است. بودجه این کار از طریق دریافت جایزه ۲.۲ میلیون پوندی صنعت حمل‌ونقل اسکاتلند تأمین می‌شود. هدف از این طرح، تغییر شارژ خودروها در مکان‌های کلیدی پارک و سواری است که از طریق ۷۲ پایگاه شارژ جدید در خیابان‌های شهر ادینبورگ ارائه می‌شود.

مکان‌های پارک و سواری، این امکان را فراهم می‌کند تا مسافران و سایر افرادی که قصد رفتن به مراکز شهر را دارند، وسایل نقلیه خود را ترک کنند و از اتوبوس، سیستم حمل‌ونقل ریلی یا کارپول (همسفری) برای باقیمانده سفر خود بهره ببرند.

مکان‌های پارک و سواری، اغلب در حومه شهرهای بزرگ قرار دارد. وسایل نقلیه در طول روز در پارکینگ گذاشته می‌شود و با بازگشت مالک، به او بازگردانده می‌شود. مکان پارک و سواری اینگلیستون، امکان پارک رایگان بیش از هزار خودرو را برای افراد فراهم می‌کند و هفت روز هفته باز است.

رویای حمل و نقل پاک در اسکاتلند محقق می‌شود

نصب ایستگاه‌های شارژ الکتریکی در خیابان‌های ادینبورگ

ایستگاه شارژ وسایل نقلیه الکتریکی جدید به تازگی در مکان‌پارک و سواری اینگلیستون "Ingliston Park-and-Rid"، راه اندازی شده و قرار است این ایستگاه‌ها در خیابان‌های مختلف شهر ادینبورگ نیز نصب شود. کارهای مقدماتی برای راه اندازی ۷۲ محل شارژ در خیابان‌های مسکونی اطراف پایتخت اسکاتلند در حال انجام است و اوایل تابستان برای استفاده در دسترس افراد قرار می‌گیرد.

استفاده از ایستگاه‌های شارژر موجود در حال حاضر رایگان است و تعرفه‌های شارژ طبق توافق شورای شهر ادینبورگ و به عنوان بخشی از فرآیند تعیین بودجه در ماه می معرفی می‌شود. هرگونه درآمد حاصل از این ایستگاه‌ها برای تأمین هزینه‌های مرتبط با زیرساخت‌های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی استفاده می‌شود.

حذف تدریجی خودروها و ون‌های بنزینی و دیزلی تا سال ۲۰۳۰

جنی گیلروت، وزیر حمل‌ونقل ادینبورگ در این رابطه گفت: «سرمایه‌گذاری ۲.۲ میلیون پوندی دولت اسکاتلند برای ارائه زیرساخت‌های جدید شارژ خودروهای الکتریکی در سراسر ادینبورگ است. این بودجه نه‌تنها به مکان‌های کلیدی پارک و سواری، بلکه برای نصب ۷۲ محل شارژ جدید در خیابان‌های مختلف سرتاسر شهر اختصاص یافته است.»

او ادامه داد: «این اقدام باعث بهبود و محافظت از آب و هوای شهر و همچنین حذف تدریجی نیاز به خودروها و ون‌های بنزینی و دیزلی تا سال ۲۰۳۰ می‌شود.»

رویای حمل و نقل پاک در اسکاتلند محقق می‌شود

حمل‌ونقل پاک در اسکاتلند

سوانسون، مدیر انجمن وسایل نقلیه الکتریکی اسکاتلند، امیدوار است که برنامه ادینبورگ برای شارژ الکتریکی خودروها در سراسر اسکاتلند تکرار شود و این کشور به سمت حمل‌ونقل پاک و کم آلاینده حرکت کند. از آنجا که فروش خودروهای برقی در اسکاتلند رو به افزایش است، وجود زیرساخت‌های شارژ عمومی در مکان‌های مناسب، پراهمیت است.

کد خبر 563340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.