۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۰
نوروز در سنگرهای دفاع مقدس

قبل از تحویل سال، آداب نوروز رعایت می‌شد و رزمنده‌ها سنگرتکانی می‌کردند. سنگرها با گل و گیاه‌ و شقایق‌هایی که در اطراف آن روییده بود، تزئین می‌شد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز دومین روز سال ۱۴۰۱ و قرن جدید است. سال نو را در حالی آغاز می‌کنیم که نباید فراموش کنیم آرامش و آسایش کنونی را مرهون رزمندگانی هستیم که از جان گذشتند و در هشت سال دفاع مقدس، مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادند.

در دوران دفاع مقدس بنا به ضرورت رزمندگان اسلام برای دفاع از کشور مجبور بودند تا در ایام تحویل سال نو در جبهه‌های حق علیه باطل در گستره‌ای طولانی از شمال‌غرب تا جنوب را به پاسداری از مرزهای میهن اسلامی ما بپردازند که همراه با خاطرات شیرینی در این زمینه است.

یکی از این برنامه طراحی سفره هفت سین با اوضاع و احوال شرایط جنگ و مناسب با آن فضا بوده و در یگان‌های مختلف این سین‌های سفره متفاوت بوده اما اساس و ابزار اصلی آن مشترک بوده است. در این سفره، هفت سین آن عبارت بوده است: سیمینوف، سیم خاردار، سرنیزه، سیم چین، سینه بند، سنگر، سمبه و در کنار آن قرآن مجید، چراغ فانوس، قطار فشنگ و سایر ابزار موجود برای هر چه بهتر چیدن سفره مشاهده می‌شد.

در برنامه تحویل سال قرائت قرآن، دعای فرج و دعای تحویل سال نو در فضای منطقه موج می‌زد و با تحویل سال رزمندگان اسلام روبوسی کرده و صحنه‌های شاد و مفرحی در این میان ایجاد می‌شد و ناگفته نماند بسیاری از رزمندگان از دوستانشان بهترین دعایی که تقاضا می‌کردند طلب شهادت و رسیدن به قرب الهی و پیوستن به دوستان شهیدشان بود.

قبل از تحویل سال آداب نوروز رعایت می‌شد و رزمنده‌ها سنگر تکانی می‌کردند.سنگرها با گل و گیاه‌های اطراف سنگر و شقایق‌هایی که در اطراف سنگر روییده بوده تزئین می‌شد.

کد خبر 563290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.