فضاسازی شهری با میراث‌فرهنگی ناملموس کاشان در راستای راهنمای گردشگر

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از فضاسازی شهر کاشان با میراث فرهنگی ناملموس، همزمان با سال جدید و ورود گردشگران به کاشان خبر داد.

محمدحسین واحدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به راز ماندگاری تمدن کاشان و لزوم توجه به میراث فرهنگی ناملموس، از آموزش و آگاهی‌بخشی به عنوان ابزارهای ترویج میراث ناملموس نام برد.

وی افزود: با توجه به ورود مسافران و لزوم آگاهی‌بخشی پیرامون میراث فرهنگی ناملموس، روابط عمومی سازمان در ایام نوروز و همزمان با جشنواره نوروزی منطقه فرهنگی کاشان، جهت بازدید و بهره‌گیری اقدام به اطلاع‌رسانی میراث فرهنگی ناملموس از جمله زری‌بافی، رنگرزی، شعربافی، زیلوبافی و مخمل نقش برجسته در فضا سازی شهری و شبکه‌های مجازی کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با تاکید بر توجه به میراث فرهنگی ناملموس در شناخت و هویت‌شناسی کاشان، حفظ این میراث را راهی برای توسعه اقتصادی و تجاری در جامعه مطرح کرد.

میراث فرهنگی ناملموس بخشی زنده از میراث است که به دست بازماندگان به مرور و به صورت پیوسته مورد استفاده و بازآفرینی قرار گرفته و در طول زمان بر ارزش آن افزوده شده و حس هویت و تعلق به انسان و جامعه بخشیده است.

به گزارش ایمنا، کاشان یکی از کهن‌ترین تمدن‌های جهان را در خود نهان کرده است. قدمت زندگی در کاشان به هفت‌هزار سال پیش بازمی‌گردد. کاشان از اولین تمدن یک‌جانشینی و شهرنشینی برخوردار است و از این شهر، آثار تاریخی بسیاری کشف کرده‌اند. شهر کاشان یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران است که صنایع دستی آن قدمت هزار ساله دارد، برخی از صنایع دستی کاشان از گذشته دور و از میان تاریخ کاشان بیرون آمده است.

کد خبر 563242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.