۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
قابلیت جدید اندروید۱۳ چیست؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که اندروید۱۳ درباره برنامه‌هایی که باتری زیادی مصرف می‌کند، هشدار می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گوگل در تلاش است رابط کاربری سیستم عامل جدید خود، اندروید ۱۳ را بهبود ببخشد و اخیراً نیز نسخه Developer preview 2 این سیستم عامل را منتشر کرده است. انتظار می‌رود که اولین نسخه بتا اندروید ۱۳ آوریل عرضه شود و پس از انتشار چند نسخه بتای دیگر، سرانجام در آگوست، سپتامبر یا اکتبر سال پیش رو، نسخه پایدار این سیستم‌عامل در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

گوگل در اندروید ۱۳ سیستم هشداری را معرفی می‌کند که در صورت استفاده بیش از حد برنامه‌ای از باتری در بازه زمانی ۲۴ ساعته ظاهر می‌شود. سیستم ذکر شده بدون در نظر گرفتن نسخه SDK (مجموعه فایل‌های مورد نیاز برای توسعه برنامه‌های اندرویدی)، همه برنامه‌های موجود در اندروید ۱۳ را شامل می‌شود. هنگامی که سیستم تشخیص دهد برنامه‌ای، سرویس پیش‌زمینه‌ای را برای مدت طولانی اجرا می‌کند، حداقل ۲۰ ساعت در یک دوره ۲۴ ساعته، هشداری برای کاربر ارسال می‌کند و از او درخواست می‌کند تسک منیجر سرویس‌های پیش زمینه (FGS) را بررسی کند.

با اعمال تغییرات ذکر شده، اندروید ۱۳ بر جنبه‌های متنوع‌تری از رفتار برنامه‌ها در پس‌زمینه نظارت خواهد داشت، این سیستم‌عامل می‌تواند بعضی از سرویس‌های اجرایی در پیش‌زمینه را کنترل کند. در صورتی که سیستم مانیتورینگ ذکر شده همانطور که اعلام شده است، پیاده‌سازی شود و همه آزمایش‌های بتا را با موفقیت پشت سر بگذارد، می‌توان انتظار داشت که راهکار جدید گوگل برای دوام بیشتر باتری در اندروید ۱۳، کارآمدتر از دیگر قابلیت‌ها باشد.

کد خبر 563169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.